Vācijā atklāts pirmais elektroautobānis
Vācija ir slavena ar savām ātrgaitas šosejām, sauktām par autobāņiem. Tagad tā pārsteidz ar lielceļu, virs kura stiepjas elektrības vadi, taču apakšā brauc nevis trolejbusi, bet kravas auto, kas līdzīgi elektrovilcieniem aprīkoti ar pantogrāfiem.
Jaunā trase stiepjas piecu kilometru garumā Hesenes federālajā zemē netālu no Frankfurtes. Apkārtējās vides aizsardzības ministrija elektrotīklu izbūvei piešķīrusi 14,6 miljonus eiro, izmēģinājumiem – vēl 15,3 miljonus, tie ilgs līdz 2022. gada beigām. Starp Vaiterštati un Morfeldenu dažas reizes dienā kursēs dažādu ražotāju kravas furgoni.
Līdz nākamā gada vidum trasē plānots palaist piecus automobiļus ar dīzeļdzinēju un papildu elektromotoru. Elektroauto izstrādei ministrija atvēlējusi vairāk nekā 70 miljonus eiro. Elektrošosejas projektā piedalās Darmštates Tehniskā universitāte ar uzņēmumiem "Siemens Mobility un ENTEGA".
Aprēķināts, ka 40 tonnu smags kravas elektroauto uz 100 000 kilometriem var ietaupīt degvielu par 20 000 eiro (2014. gada cenās). Gadā Vācija samazinātu oglekļa dioksīda izmešus par sešiem miljoniem tonnu, ja elektrificētu 30% lielceļu.
Līdz šim kravas elektroauto izmēģināja uz privātiem ceļiem, bet tagad vadus plānots izbūvēt vēl divās vietās – Šlēsvigā-Holšteinā un Bādenē-Virtembergā.