Slepena atskaite: pilots pirms katastrofas Nepālā lidmašīnā pīpēja un raudāja, jo bija apvainojies
Žurnālistu rokās nonācis slepens izmeklēšanas dokuments, kurā atklājies, ka Katmandu traģiski avarējušās Bangladešas lidsabiedrības "US-Bangla" pilots īsi pirms katastrofas raudājis un smēķējis, jo viņu bija aizvainojis kāds kolēģis.
"Bombardier" lidmašīnas katastrofa Katmandu
Aviokatastrofa Nepālas galvaspilsētā notika 2018. gada 12. martā, kad nosēšanās laikā avarēja "Bombardier Dash 8 Q400" lidmašīna, kas nosēdās futbola ...
Jāatgādina, ka aviokatastrofa Nepālas galvaspilsētā notika 2018. gada 12. martā, kad nosēšanās laikā avarēja "Bombardier Dash 8 Q400" lidmašīna, kas nosēdās futbola laukumā netālu no skrejceļa un uzliesmoja. Gaisa kuģī atradās 71 cilvēks, no kuriem 51 nomira.
Šī katastrofa kļuva par nopietnāko Nepālā kopš 1992. gada, kad avarēja Pakistānas aviokompānijas lidmašīna, nogalinot visus 167 cilvēkus, kas tajā atradās.
Pēc šīs katastrofas "US Bangla" prāstāvji centās aizstāvēt pilotus, paziņojot, ka gan galvenais pilots Abids Sultāns, gan otrā bija pieredzējis sēdināt lidmašīnas Katmandu lidostā, kas atrodas augstu kalnos un tiek uzskatīta par sarežģītu vietu vēja brāzmu dēļ. Sultāns uz Katmandu esot lidojis vairāk nekā 100 reizes.
Oficiālais katastrofas iemesls līdz šim netika nosaukts, tomēr aģentūras AFP rīcībā nonāca izmeklēšanas atskaites projekts, kurā teikts, ka par katastrofas iemeslu varēja kļūt gaisa kuģa kapteinis. Lidojuma laikā Sultāns esot bijis emocionāli nestabilā stāvoklī, jo kāds kolēģis apšaubījis viņa profesionalitāti. "Šāda neuzticēšanās un stress noveda pie tā, ka reisa laikā viņš vairākas reizes pilotu kabīnē aizsmēķēja cigareti un raudāja," teikts atzinumā. Kurš pilots apšaubīja viņa profesionalitāti, netiek nosaukts.
Atskaitē teikts, ka lidojuma laikā Sultāns neapstādamies runāja, centās atstāt iespaidu uz otro piloti Pritulu Rašidu - tieši viņa, nevis kapteinis vadīja gaisa kuģi, kad tas avarēja. Sultāna monologs esot pilnībā dezorientējis Rašidu, kura pilota licenci saņēma pavisam nesen, turklāt Katmandu lidostā nekad nebija sēdinājusi lidmašīnu.
Pirms nosēšanās Rašida pēdējā mirklī mainīja lidmašīnas lidojuma virzienu, tāpat viņa nespēja pietiekami ātri samazināt ātrumu un neveica nepieciešamās lidmašīnas sistēmu pārbaudes, teikts atskaitē. AFP gan neapgalvo, ka tieši lidmašīnas kapteiņa uzvedība kļuva par otrā pilota kļūdas iemeslu.