Septiņi cietsirdīgākie reklāmas triki
Pasaulē

Septiņi cietsirdīgākie reklāmas triki

Jauns.lv

Tīrāmie līdzekļi patiešām likvidē baktērijas no dažādām virsmām, un tas bez šaubām ir arī svarīgi, lai cīnītos pret atsevišķām slimībām. Tiesa, ar šādu efektu var lepoties jebkurš tīrāmais līdzeklis. Reklāma ir ļoti sarežģīta, bet tajā pašā laikā pilnīgi vienkārša.

Septiņi cietsirdīgākie reklāmas triki...

Kādus trikus pielieto mūsdienu reklāmās, lai apmānītu mūs, it kā nemaz nemānoties? Lūk, septiņi tipiski piemēri.  

Šādu oriģinālu produktu Singapūras tirgum laidusi klajā kāda pazīstama starptautiska kompānija. Kolagēns ir galvenā saistaudu olbaltumviela, kas ietilpst skrimšļu, cīpslu, saišu, kaulu un ādas sastāvā. Kolagēna kafijas ražotāji norāda, ka viņu produkts lietotāju padarīs jaunāku, izlīdzinās krunciņas un pasargās no artrīta. Nu… Jāteic, ka kolagēns patiesi padara ādu maigāku, un tas iekļauts daudzu kosmētisko līdzekļu sastāvā. Bet!!! Nekur, ne reizi nav pierādīts, ka iekšķīgai kolagēna lietošanai vispār būtu kaut neliels efekts. Neatkarīgi eksperti norāda, ka kolagēns, iekšķīgi lietots, neuzsūcas organismā un bez jebkādām sekām ātri tiek izvadīts ārā.

Tiesa, kas tiesa – mūsu matiem ir vajadzīgi vitamīni. A, D, B12, B1 un PP vitamīnu deficīta gadījumā jums draud dažādas problēmas – sākot no matu šķelšanās līdz pat plikpaurībai. Daudzi kosmētisko līdzekļu ražotāji droši šo gudrību izmantojuši sev par labu. Ir taču redzēts gana daudz šampūnu, uz kuru pudelītēm izcelts, ka tā sastāvā ir C vitamīns vai dažādas barojošas vielas. Problēma tikai tajā, ka šos pašus nepieciešamākos vitamīnus nav iespējams uzņemt caur ādu vai matiem. Šie vitamīni ir jālieto iekšķīgi, piemēram, kopā ar ēdienu.

Šī lepnā nosaukuma dēļ ražotājs par produktu pieprasa gandrīz divreiz dārgāku samaksu. Kā nu ne – dabīgie komponenti, dabas veltēs ietvertais spēks utt… Kas patiesībā slēpjas zem nosaukuma „dabīgs”? Patiesībā, nekas tāds, kas būtu liekas naudas vērts. Dušas želejas sastāvā tiek iekļauts, piemēram, alvejas ekstrakts. Ja pavērojam, cik proporcionāli maz šīs vielas ir līdzeklī… 90 % gadījumu pirmajā vietā atrodas nātrija laurilsulfāts (odium lauryl sulfate jeb SLS). Šī viela paredzēta attīrīšanai un putu radīšanai, turklāt, izrādās, ka sulfāts ādu kairina un padara to sausāku. No otras puses, izejot no tā, ka jebkuras ziepes tiek veidotas no dzīvnieku un augu taukiem, tad jebkurā gadījumā var teikt – tie taču ir dabīgi komponenti. Te jau rodas jautājums par terminoloģijas izvēli. Bet jebkurā gadījumā – piemaksāt par vārda „dabīgs”  klātbūtni kosmētikā nebūt nav nepieciešams.

Šo triku praktizē praktiski visi augu eļļas ražotāji. Viņi izmanto ļaužu bailes no noslēpumainās, bet kaitīgās vielas, bez sirdsapziņas pārmetumiem izlīmējot uz iepakojumiem iedvesmojošo saukli „bez holesterīna!”. Vienalga – vai tā būtu rapšu, saulespuķu vai olīveļļa. Triks slēpjas tajā, ka holesterīns atrodas tikai un vienīgi dzīvnieku taukos. Tā kā, ja jūs negatavojat ēdienu, izmantojot, piemēram, cūku taukus, tad pavisam nav par ko uztraukties.

Produkts ar šādu nosaukumu parādījies visai nesen – agrāk ražotāji uz biezpiena iepakojuma vienkārši uzrakstīja, cik procentus tauku satur konkrētais produkts. Tagad ražotāji nenoguruši izmanto masu dietomāniju, un arvien biežāk paciņu rotā vārds „mazkaloriju”. Ja arī jūs esat uzķērušies uz šī trika, tad nāksies sarūgtināt. Šis apzīmējums nozīmē tikai to, ka produktā ir mazāk kaloriju nekā citos šīs preču grupas produktos, bet tas nenozīmē, ka kaloriju daudzums ir mazs. Reizēm tauku saturs šādā biezpienā sasniedz pat 8 %, kas pilnīgi pārkāpj visas diētiskās normas. Skaitiet paši: 200 gramos šāda biezpiena ir 15 grami tauku, 60 kilogramu smagam cilvēkam uzņemto tauku norma diennaktī nedrīkst pārsniegt 22 gramus.

Ar augstākajām tehnoloģijām stikla taras dezinficēšanai klientu acis sākusi mālēt kāda alus ražotājkompānija. Reklāmas rullītis vēstīja, ka pirms alus iepildīšanas visas pudeles tiek apstrādātas ar tvaiku. Tas nozīmē, ka nevienai baktērijai nav ne mazāko izredžu iekļūt dzērienā. To, ka šī tehnika tiešām ir uzticama, neviens neapstrīd. Ne velti to pielieto gandrīz visi šī dzēriena ražotāji, turklāt, arī katra saimniece, kas jebkad majās ir taisījusi kompotus, marinējusi gurķus utt.

Šī ir viena no pēdējām reklāmas „pērlēm” , kas fiksēta Krievijā. Gripas sezonas laikā daudzi trauku mazgājamo, pat mēbeļu tīrāmo līdzekļu ražotāji uz produkcijas iepakojumiem norāda „Iznīcina gripas vīrusu” (uz dažiem iepakojumiem pat pieminēta cūku gripa). Kā vienmēr – pircējs tiek apmānīts bez melošanas. Patiesība slēpjas tajā, ka mazgājamie līdzekļi patiešām iznīcina vīrusus, kas attiecīgi arī var izraisīt gripu un citas slimības, taču ar šādu efektu var lepoties jebkurš tīrāmais līdzeklis.

kasjauns.lv