Pasaulē
2011. gada 27. septembris, 15:54

Metro vilcienu sadursmē Ķīnā ievainoti vairāk nekā 260 cilvēki

Jauns.lv

Otrdien divu metro vilcienu sadursmē Šanhajā ievainoti vairāk nekā 260 pasažieri, lielākoties viegli, vēsta ziņu aģentūra "Siņhua".

Varasiestādes informējušas, ka nelaimes gadījumā vainojama kļūda signālu sistēmā.

Ķīnas tīmekļa vietnēs ievietotajos attēlos redzami asinīm klāti pasažieri, no kuriem citi guvuši galvas traumas, bet citi guļ uz zemes bezsamaņā.

"Signāla kļūdas dēļ notika sadursme uz desmitās metro līnijas. (..) Uz notikuma vietu nosūtīta policija, lai palīdzētu evakuācijā," teikts Šanhajas metro kompānijas mājaslapā publiskotajā paziņojumā.

Metro līnijā avārijas dēļ slēgtas deviņas stacijas.

Aģentūras AFP žurnālists Šanhajā ziņo, ka policija norobežojusi ielas ap avārijā cietušo metro staciju, no kuras evakuēti aptuveni 500 cilvēki.

Šanhajas valdība uzsākusi avārijas izmeklēšanu.

"Līdz šim hospitalizēti vairāk nekā 260 cilvēki, taču neviens nav gājis bojā," aģentūrai AFP apstiprināja kāds varasiestāžu pārstāvis, kurš vēlējās palikt anonīms. "Mēs esam izveidojuši izmeklēšanas vienību."

Nelaimes gadījums noticis laikā, kad Ķīna cenšas atgūt sabiedrības uzticību, ko pamatīgi sašķobīja traģiskā ātrvilcienu sadursme jūlijā, kurā gāja bojā vismaz 40 cilvēki.

Lai gan 23.jūlija nelaimes gadījuma izmeklēšanas rezultāti vēl nav zināmi, amatpersonas arī šajā gadījumā vaino kļūdu dzelzceļa līnijā izmantotajā signālu sistēmā.

Uzticību dzelzceļam nav vairojuši arī vairāki gadījumi, kad nelaime paslīdējusi garām par mata tiesu.

Metro līnijā, kur notikusi otrdienas sadursme, viens negadījums notika arī jūlijā, vilcienam kļūdaini nogriežoties nepareizā virzienā. Toreiz neviens no pasažieriem ievainots netika.

Pēc otrdienas avārijas Ķīnas mikroblogošanas vietnes pārpludinājis nosodījums varasiestādēm, kuras tiek vainotas nespējā nodrošināt pasažieru drošību.

"Tās ir straujās attīstības sekas. Mums ir nopietni jāpārdomā, vai mēs vēlamies IKP vai arī laimīgu dzīvi," raksta kāds blogeris.

"Pēc notikušā es vairs nesadūšošos izmantot metro," norāda kāds cits.

Jau ziņots, ka plaša ātrgaitas dzelzceļa tīkla izbūve ir viens no Pekinas mērķiem, taču 23.jūlija traģiskā avārija likusi pārvērtēt šos plānus.

Ķīna ieguldījusi milzu līdzekļus ātrgaitas dzelzceļa sistēmas paplašināšanā, un tā jau ir kļuvusi par šajā jomā vadošo valsti pasaulē. Bet pēc traģiskā negadījuma tika apturēti visi jaunie dzelzceļa būvniecības projekti un samazināts arī vilcienu braukšanas ātrums jaunizbūvētajos ātrgaitas dzelzceļa posmos, šādi cenšoties uzlabot drošību dzelzceļa pārvadājumu jomā.


LETA

Tēmas