"British Airways" no internetā pieejamās informācijas veidos pasažieru dosjē
Aviosabiedrība "British Airways" sākusi veidot savu pasažieru dosjē, izmantojot interneta meklēšanas rīkus, raksta informācijas tehnoloģiju (IT) portāls "TechCrunch".
Šāda ziņa izraisījusi sakāpinātu "neomulības" sajūtu daudzos aviosabiedrības pakalpojumu lietotājos. Britu avīze "The Evening Standard" pat raksta, ka "British Airways" ar savu jauno "Know Me" jeb "Pazīsti mani" programmu "ielidojusi vētrā privātuma jautājumos".
Pati aviosabiedrība gan norāda, ka informācijas un attēlu meklēšana interneta resursos ir tas pats, kas personīga atpazīšana restorānā, kad personāls ir informēts par klienta paradumiem.
Britu privātuma aizsardzības organizācija "Big Brother Watch" ir citās domās. Tās direktoram Nikam Pikelam nav skaidrs, no kura laika aviobiļetes pirkums nozīmē, ka aviosabiedrībai dota atļauja meklēt informāciju par personu internetā.
Klientu servisa nozares analītiķis Rejs Vangs portālam "TechCrunch" norāda, ka galvenais šādos pasākumos ir skaidri informēt klientus un sabiedrību par informācijas apjomu, kas tiek vākta, un viennozīmīgi deklarēt, ka pasažieriem ir tiesības pašiem noteikt sava privātuma robežas. Cita pieeja tikai rada nepatīkamas sajūtas, arī, ja sen zināms, ka internetā par jebkuru cilvēku var atrast milzu daudzumu informācijas, arī attēlus un personīgus datus.
Lidsabiedrība "British Airways", kas apvienojās ar Spānijas aviosabiedrību "Iberia" 2011.gada janvāri, gadā pārvadā aptuveni 32 miljonus pasažieru.