Skaistule un cīkstonis. Kristaps Zutis un viņa daiļā Elīna pozē pikantā fotosesijā un skaidro "TikTok" burvību
Jau gandrīz gadu divi jauni cilvēki – reklāmas speciāliste Elīna Pakalne un viņas sirdsāķis, tuvcīņu meistars Kristaps Zutis – kopīgi darbojas studijā "BTeam", kur rada un transformē visā pasaulē populārās internetvietnes "TikTok" klipus un sižetus. Kā sadzīvo tiktokere un bokseris, kas viņus tuvina un papildina – par to saruna ar "Deviņvīriem".
Kristaps Zutis "Deviņvīru" lasītāju auditorijai droši vien ir zināmāks nekā Elīna Pakalne, jo pēc vārda kabatā nekad nav meklējis un ar saviem izteikumiem palaikam izraisījis lielāku vai mazāku ažiotāžu. Pietiek atcerēties kaut vai nesenos visai skarbos vārdos izteiktos pārmetumus nesenajam nācijas elkam Mairim Briedim par viņa laipošanu Ukrainas kara sakarā un neveiksmīgo iesaistīšanos politikā. Taču meiteņu (un droši vien ne tikai) aprindās Elīna, iespējams, ir pat populārāka, jo "TikTok" platformā viņai ir vairāk nekā 70 tūkstoši sekotāju, bet viņas videosižetiņu kopējais skatījumu skaits pārsniedz divus miljonus. Kristapam ar nepilniem 100 tūkstošiem skatījumu šajā ziņā vēl ir kur augt. Taču duetā viņi abi droši vien paveiks lielas lietas!
"Dabūju pa muti no olimpiskā čempiona..."
Izskatās, ka jūsu draudzība ir transformējusies tā, ka Zutis ir kļuvis par tiktokeri, bet Elīna par bokseri gan ne?
Elīna: Nezinu gan, manuprāt, Zutis jau bija tiktokeris, vēl pirms mēs iepazināmies! Tev taču bija "TikTok" profils?
Kristaps: Bija, bija.
Elīna: Nu, jā, un ar manu palīdzību viņš uzzināja vairāk – kas tas "Tiktoks" ir un kā strādā tā algoritmi. Es pati uz to neskatos kā "Instagram" vai "Facebook", bet vairāk kā uz spēli, kurā tev ir kaut kādi mērķi un veidi, kā tos sasniegt!
Un kādi ir tavi mērķi?
Elīna: "Tiktokā" – sadarboties ar jauniešiem! Ļaut viņiem izjust to, ko savulaik izjutu es: iegūt sekotājus, verifikāciju, visskatītāko video!
Kristaps: "TikTok" ir visātrāk augošā sociālo tīklu platforma, un mēs savā studijā kopā producējam "TikTok" kontus. Te mēs producējam profilus gan uzņēmumiem, gan privātpersonām, gan jauniešiem. Pagaidām mēs viņiem palīdzam spert pirmos soļus, kā arīdzan paši filmējam reklāmas. Elīnas zināšanām es pieplusēju savu pieredzi, kā arī kontaktus, kuriem attiecīgo produktu mūsu "BTeam" varētu pārdot.
Bet tev taču ir arī pieredze lielajās televīzijas platformās!
Kristaps: Jā, bija TV boksa projekts "Stīvais ar Zuti", bija "BTeam" atlase arī. Tagad vairāk esmu te iekšā, jo, aizbraucot uz mačiem Uzbekistānā, es sapratu, ka pasaules līmeņa bokseris no manis nesanāks...
Kas notika? Dabūji iekšās?
Kristaps: Dabūju pa muti no topošā olimpiskā čempiona, kurš aizbrauca uz Tokiju un, nezaudējot nevienu raundu, izcīnīja tur zeltu. Tas ir Amerikā dzīvojošs uzbeks, vārdā Bahodirs Jalolovs – čalis augumā ap diviem metriem, viņš jau Fjūriju ir pāris reižu mēģinājis izaicināt! Tad es sapratu, ka vienkārši nevar uzlēkt augstāk par savu pakaļu! Starp citu, tieši pirms cīņas ar mani Uzbekistānas prezidents viņam uzdāvināja baltu "BMW X7". Pēc manis viņam bija vēl viena cīņa ar nopietnu kolumbieti, kuru Jalolovs izslēdza ar pirmo sitienu tā, ka kolumbietis izkrita ārpus ringa.
Tā droši vien ir stulba sajūta – stāvēt ringā pretī bokserim un bezspēcīgi saprast, ka neko viņam nevari padarīt...
Kristaps: Jā, bet tā stulbā sajūta beidzas, kad tev pēc cīņas iedod aploksni! Atceros, ka zvanīju pa video saiti mammai, ar tiem dolāriem kā vēdekli vēdinājos un teicu: "Viss kārtībā, nepārdzīvo!"
"Tiktokā" ir skatāms kaut kas saistībā ar boksu, citām tuvcīņām?
Kristaps: "Tiktokā" ir viss! Tas ir kaut kas līdzīgs "YouTube", tikai daudz īsāks!
Mediju visumā
Šis "BTeam" projekts jums ir tāds kā startaps?
Kristaps: Diezgan nosacīti, jo Elīna jau te ir diezgan ilgi iekšā. Pirms tam viņa strādāja mārketinga aģentūrā, kur apguva zināšanas – kā tas viss process notiek un strādā. Domāju, ka "TikTok" nišā mēs esam galvenie spēlētāji Latvijā un, iespējams, arī visā Baltijā.
Bet vai "TikTok" nav uzpūsts burbulis? Savulaik internetu tikpat iespaidīgi iekaroja feisbuks, tad instagrams – un tagad jau tie nedaudz izlaiž gaisu...
Elīna: Protams, nekad nevar izslēgt iespēju, ka parādīsies jauna aplikācija, kura apēdīs "Tiktoku".
Kristaps: Mēs sekojam līdzi visām tendencēm. "BTeam" ir strauji augoša kompānija – mums ir sava komanda, mums ir instagrama speciālists, operatori, brīvmākslinieki, ar kuriem mēs sadarbojamies PR un mārketinga kampaņās – tas arī ir viens no pakalpojumiem un produktiem, kurus mēs piedāvājam.
Kinoindustrijas cilvēki jūs varētu saukt par producentu kompāniju?
Kristaps: Noteikti, Elīna tieši mācās producēšanas zinības. Protams, ka pagaidām mēs arī režisējam, bet, kad kompānija paplašināsies, ar to varētu nodarboties un pārņemt īsti profesionāļi. Savukārt mans profils ir meklēt lokācijas, finanses un tamlīdzīgi – man ir plašs paziņu un draugu loks, kas stipri šo procesu atvieglo!
Cik gari ir jūsu sižeti?
Elīna: Vispār mums ir savs "BTeam" realitātes šovs. Bet "Tiktokā" standarts ir 15–30 sekundes. Te galvenais nosacījums – visam ir jābūt īsam un kodolīgam! Tu šajā laikā uzzini, kā pagatavot steiku, kā pareizi kaut ko notīrīt – tādi noderīgi "laifhaki"; vai iegūsti emocijas, ja kāds forši nodejo vai kaut ko notēlo – tā ir "TikTok" būtība un esence!
Bet vai tas mūs neiemetīs otrā galējībā? Cilvēki vairs nespēs koncentrēties kaut kam ilgstošākam – grāmatai vai nopietnam kino? Vai tas ir labi?
Elīna: Es tā neteiktu. "TikTok" formātam ir vieta mūsu dzīvē! Piemēram, pēc garas un saspringtas darba dienas tu noskaties pāris īsus un konkrētus video – nu, kas var būt atslābinošāks?
Saprotam, kāpēc pie jums nāk uzņēmumi un kompānijas. Bet kāpēc nāk privātpersonas?
Kristaps: Te labs piemērs ir Horens Stalbe. Publiska persona, kurai ir nepieciešama palīdzība – kā un ko darīt. Un tagad viņam ir lieliski skatījumi un jau vairāk nekā divi tūkstoši sekotāju.
Ja salīdzinām ar "YouTube", tad tur ir saprotamas peļņas iespējas: dabū savus simt tūkstošus un vairāk sekotāju, un tad saņemsi konkrētu summu!
Elīna: "TikTok" tas arī strādā. Diemžēl Latvijā, kas ir pārāk maza valsts, gan pagaidām vēl nē. Tas darbojās visās lielajās valstīs – ASV, Eiropā, Āzijā.
Tur arī dod sudraba un zelta pogas?
Elīna: Nē, "TikTok" tas nav vajadzīgs! Te varētu salīdzināt: ir "Apple", un ir "Samsung". Pēdējais, neskatoties uz to, ka tāpat ir populārs, sevi visur reklamē, bet "Apple" to principiāli nedara, jo tāpat visi pēc viņu produkta ir gatavi stāvēt rindā! Amerikā saviem galvenajiem influenceriem "TikTok" laiku pa laikam nosūta īpašas dāvanu kastītes. Eiropā arī ir ofiss, bet viņi ļoti raugās uz amerikāņu pieredzi. "TikTok" būtībā jau vēl ir ļoti jauna platforma – 2016. gadā to izveidoja Ķīnas interneta tehnoloģiju uzņēmums "Byte Dance".
Kristaps: Jā, bet ķīniešu ierēdņiem un politikāņiem to neiesaka lietot pašu drošības labad – tas ir tīrs eksporta produkts.
Kurš ir "TikTok" pasaules galvenā rokzvaigzne?
Kristaps: Laikam jau Džonijs Deps. Pēc šķiršanās no Amberas Hērdas viņš atvēra savu kontu, kam uz sitiena pievienojās daudzi miljoni cilvēku.
Elīna: Ir viens lipstiks – nu, dziesmas marķēšana ar lūpām –, ko cilvēki ir noskatījušies vairāk nekā septiņus miljardus reižu! Amerikā ir sociālo mediju personība Čārlija d'Amelio, kurai ir vairāk nekā 80 miljoni "TikTok" sekotāju, bet kopā ar pārējiem soctīkliem – tuvu pie 150 miljoniem.
Par sadzīves pieturpunktiem
Kristap, tu vēl aktīvi trenējies?
Kristaps: Protams. Man pērn bija trīs cīņas – vienu boksā, kā jau stāstīju, zaudēju, bet abās pārējās MMA cīņās vinnēju. Gatavojos nākamajai – tā būs 1. aprīlī. Es jau arī vēl trenēju. Skaidrs, ka nebraukšu vairs klopēties uz ārzemēm, taču sports noteikti manā dzīvē paliks. Elīna jau arī nāk uz boksa treniņiem, jo mums ir meiteņu grupa, vēl mēs ar suņiem pa mežu ļoti aktīvi staigājam.
Jums ir tikai suņi vai arī citi zvēri?
Kristaps: Mums ir vēl Sūdu Rūdis! Nu, tāds zarkukainis.
Dievlūdzējs?
Kristaps: Jā, viņam ir terārijs, kur šis grauž lapas, bet, kad man Sūdu Rūdis apniks, pārtaisīšu to par akvāriju un ielaidīšu zivis!
Tev laikam bija divi suņi?
Kristaps: Nu jau trīs! Divi amerikāņu pitbulterjeri un vēl viens.
Elīna: Labradors!
Kristaps: Jā, un tagad suņiem notiek pieņemšanas process. Līdz galam tas vēl nav noticis, tādēļ mēs Elīnas labradoram īrējam dzīvokli. Pareizāk sakot, viņš dzīvo pie omes, jo labradoram vispār nav pašsaglabāšanās instinkta, bet gan jau viss būs normāli!
Tu kādā no savām iepriekšējām intervijām esi teicis – lai dzīvotu kopā ar kādu meiteni, viņai noteikti ir jāmāk gatavot ēst! Kā tev, Elīna, sokas ar gastronomiskajām piruetēm?
Elīna: Varu pagatavot mājas ēdienu – nu, tādā "Lido" gaumē. Ja ir sautējumi vai kas sarežģītāks, tad es zvanu mammai! Man liekas, ka ir jābūt pavisam netalantīgam cilvēkam, lai nemācētu uztaisīt garšīgi paēst!
Kristaps: Man patīk svaigā gaisā gatavot – es kūpinu, cepu gaļu, arī medījumu.
Zinot tavu neiecietību pret autoritātēm, tu esi gatavs Elīnu uzklausīt un pieņemt viņas viedokli?
Kristaps: Tajos jautājumos, kuros viņa saprot vairāk par mani – protams! Ko man vilkt mugurā, ko ēdīsim, budžeta nianses – tās ir lietas, kurās viņa ir kompetentāka, tādēļ tur klausu bez problēmām!
Elīna, vai tev bija bažas par jūsu kopējo fotosesiju?
Elīna: Teikšu godīgi – tik nopietna fotosesija man vēl nebija bijusi, un jau divas nedēļas iepriekš es pamatīgi satraucos! Jo man bija grūti pārkāpt apziņas robežu, ka būs jābildējas puskailai! Man nav kompleksu, taču man drīzāk bija tāda kā nepatika, ka visi uz mani blenzīs! Te nav runa par procesu, par profesionāļiem, kas to darīja, bet par pašu iznākumu – atvērs žurnālu un nu tik piekasīsies! Jo īstenībā esmu ļoti liels introverts un man nav nemaz tik vienkārši ikdienā būt publiskai!
Šis raksts un daudz kas cits interesants lasāms žurnāla "Deviņvīri" jaunākajā numurā, kas nopērkams preses tirdzniecības vietās visā Latvijā.