foto: Ģirts Gertsons
Liepājnieks Arnis Vizulis naudu investē žigulī
“Bērnībā iemācījos braukt tieši ar žiguli,” atceras Arnis Vizulis. Pirms desmit gadiem par 250 latiem pirktā “kapeika", kā dēvēja šo modeli, tagad ir vismaz 1500 eiro vērta. Protams, veikti vērā ņemami ieguldījumi.
2021. gada 12. decembris, 07:52

Liepājnieks Arnis Vizulis naudu investē žigulī

Dace Ezera

Kas Jauns Avīze

Padomju laikā žigulis daudziem bija gan sapnis, gan statuss, bieži vien neaizsniedzams. Pārsteidzoši, bet agrāk lēti nopērkamie žiguļi tagad ir kāpuši cenā, un liepājnieks Arnis Vizulis (47) var teikt, ka savā ziņā tā ir investīcija.

"Kas Jauns Avīze" dzelteno žiguli Liepājas ielās ievēroja, pateicoties gan ne pašam auto, bet neparastās formas piekabei. Tā ir saimnieka paša būvēta, vasarās kalpo gulēšanai, gluži kā kempings uz riteņiem, bet tagad novietota garāžā remontam.

Maina krāsu un degvielu

Arnim jau desmit gadus pieder "VAZ 2021", dēvēts par kapeiku, viņš par šo auto ļoti rūpējas un arī ikdienā dodas izbraucienos. “Mašīnas nav mans liels hobijs, bet ar kaut ko taču jānodarbojas. Man uznāca mirkļa vājums, tā tapa šis žigulis. Tas ir 1973. gada ražojums. Bērnībā es iemācījos braukt tieši ar žiguli, mani tēvs apmācīja brauktprasmē, žigulis bija mūsu ģimenes mašīna,” atceras Arnis.

foto: Ģirts Gertsons
“Bērnībā iemācījos braukt tieši ar žiguli,” atceras Arnis Vizulis. Pirms desmit gadiem par 250 latiem pirktā “kapeika", kā dēvēja šo modeli, tagad ir vismaz 1500 eiro vērta. Protams, veikti vērā ņemami ieguldījumi.

Viņš arī ikdienā pārvietojas ar šo auto, esot ērti un ekonomiski – kā degvielu neizmanto benzīnu, bet gāzi. Kad pircis, par žigulīti atdevis 250 latu un uzskata, ka tobrīd tā stāvoklim bijusi laba cena. Nu jau tā izaugusi līdz pusotram tūkstotim eiro un vēl vairāk, neko lētāku nevarot atrast.

“Kad pirku, mašīna bija baltā krāsā, un domāju, kā pārkrāsot. Paliku pie spilgti dzeltena krāsojuma. Tagad atkal izmetusies rūsa, un ziemā domāju pieķerties atjaunošanas darbiem un savest mašīnu atkal kārtībā – tādi tie krievu dzelži ir,” saka liepājnieks. “Rezerves daļas nav problēmu dabūt, Rīgā ir divi veikali. Pats arī mašīnu remontēju, bet šogad neesmu ieguldījis neko.”

Ar žiguli uz Zviedriju

Pašā sākumā daudzi pat brīnījušies par leģendāro auto Liepājas ielās – stājušies klāt un organizējuši fotosesijas. Tagad gan esot jau pierasts, un lielā interese noplakusi. Arnis arī nav vienīgais žiguļa īpašnieks, esot vēl daudzi šīs mašīnas fanātiķi. Citi varbūt vairāk vasarās braukā, bet viņš pērn braucis arī ziemā.

foto: Ģirts Gertsons
Iekšpusi Arnis atjaunojis saviem spēkiem.

“Arī uz ģimenes lauku mājām no Liepājas netālajos Kalētos braucu ar žiguli. Šobrīd esmu nobraucis 57 000 kilometru,” uzskaita Arnis. Vēl viņam pieder divi "Volvo", viens pat 1968. gada izlaiduma, un motocikls ar piekabi.

Ikdienā Arnis ir līdzīpašnieks Liepājas uzņēmumam, kopfirmai ar zviedriem "Baltijas buras & Co", kas šuj jahtām buras. Divreiz gadā iznāk doties komandējumos uz Zviedriju, un bijušas arī reizes, kad uzņēmējs šo ceļu mērojis ar žiguli.

foto: Ģirts Gertsons
Iekšpusi Arnis atjaunojis saviem spēkiem.

“Redzēsim, kāda šogad būs ziema, varbūt arī ar žigulīti pabraukāšu. Kad vēl nebija pandēmija, notika pasākumi VAZ vasara un braukājām pa visu Latviju. Vienu gadu bijām arī aizbraukuši uz Igauniju,” piebilst Arnis, kuram žigulis šķiet ļoti ērts.

foto: ekrānuzņēmums no drive2.ru
Žigulim ir arī oriģināla piekabe.

Ar itāļu atbalstu

Pirmais žigulis – "VAZ 2101" – no Volgas automobiļu rūpnīcas konveijera Krievijā, Toljati, noripoja 1970. gada 19. aprīlī. Pie stūres bija itāļu instruktors Benito Guido Savoini. Žigulis bija licencēta ārzemju modeļa kopija, par pamatu bija ņemts 1966. gada bāzes komplektācijas "Fiat 124", tiešais prototips bija "Fiat 124R" ("Russia").

foto: ekrānuzņēmums no drive2.ru
Žigulim ir arī oriģināla piekabe.

 

Tēmas