Latvijas noslēpumi: zīmīga bilde no tehniskās apskates
Līdz pat deviņdesmitajiem gadiem automašīnu tehniskās apskates procedūra izskatījās pavisam citādi nekā tagad. Kad bija pienācis laiks atjaunot transportlīdzekļa braukšanas atļauju, šoferītis sēdās automašīnā un brauca uz vietējo autoinspekciju.
Parasti tas notika pavasarī, jo daudzi savas mašīnas pa ziemu nevilka ārā no garāžas. Par to, ka auto varētu visu gadu stāvēt uz ielas zem klajas debess, nevarēja būt pat runas – neviens pie pilna prāta esošs padomjlaiku auto īpašnieks ar savu lolojumu tik nežēlīgi neapgājās. Tādēļ pavasarī rindas uz tehnisko apskati veidojās palielas.
Pats apskates process bija vienkāršs: autoinspektors pārbaudīja mašīnas dokumentus, apskatījās, vai darbojas stūre un gaismas, paraudzījās, vai motors ir vietā un no tā platā straumē nelīst eļļa, – un ar to būtībā pārbaude bija galā. Attēlā iemūžināta kāda 1959. gada pavasarī notikusi automašīnas "Volga" apskate vecākā autoinspektora Proņenkova izpildījumā. Auto piederēja universitātes docentam V. Detlavam, un kā īpašs sasniegums bija atzīmēts, ka viņš ar šo auto gada laikā nobraucis veselus 20 000 kilometrus.
Ja vēlies uzzināt par rasola izcelšanos, alkometriem padomju laikos, masu pašnāvībām Cēsīs, bēdīgi slaveno RAF un daudz ko citu, lasi izdevuma "100 Latvijas Noslēpumi" 3. sērijā, kas nopērkams preses tirdzniecības vietās visā Latvijā.