Vidusceļa meklējumi: "Mercedes" laiduši klajā jaunu krosoveru klasi
Lielie autoražotāji cenšas nosegt visas iespējamās nišas, un izņēmums nav arī Mercedes-Benz. Šogad vācieši laida klajā jaunu krosoveru klasi, kas tikusi pie nosaukuma GLB. "Deviņvīri" jauno auto izmēģināja un nu ir gatavi sniegt savu spriedumu.
Kā jau rāda nosaukums, jaunā klase ir iebīdīta pa vidu starp jau esošajiem GLA un GLC klases krosoveriem. Labi, ka B burts bija palicis neaizņemts, citādi grūti iedomāties, kā Mercedes mārketinga speciālisti izlīdzētos, lai loģiski parādītu jaunā automobiļa vietu kopējā zīmola klasifikācijā.
GLB tiešām ir vidusceļš starp kompakto GLA un lielāko GLC. Varētu pat teikt, ka ar noslieci GLC virzienā, jo izmēru ziņā no “lielā brāļa” jauno automobili šķir tikai pāris centimetri. Mašīna apzināti ir veidota ietilpīga, mērķējot uz lielām ģimenēm – aizmugurē ir pat atrasta vieta diviem nolokāmiem sēdekļiem, tā sēdvietu skaitu palielinot līdz septiņām. Tiesa, uz papildu sēdekļiem ērti jutīsies tikai bērni, un arī tad sākumskolas vecuma, nevis pubertāti sasnieguši šķeistas. Taču otrajā sēdekļu rindā ērtību ziņā viss ir kārtībā. To, kā jau ierasts, notestējām uz 1,90 metrus garā Deviņvīru galvenā redaktora, un nekādi īpaši protesti par šaurību divu dienu braucienu laikā no aizmugures neatskanēja.
Izmēru ziņā GLB no GLC īpaši neatšķiras, taču ārējā izskatā gan. Jaunais vāģis liekas tāds kā mazliet stūraināks, tāds kā mazliet uzpūsts. Var jau būt, ka tas ir tikai ieradums, taču GLC formas man kaut kā patika labāk. Bet nu tā ir gaumes lieta.
Iekšpusē viss ir apmēram tāpat kā jebkurā pāris pēdējo gadu mersedesā. Klasiskais spidometrs ir izņemts no apgrozības, tā vietā iekārtojies nu jau ierastais displejs. Tam blakus vēl viens ekrāns, kas vairāk atbild par mediju sistēmas vadību. Informāciju var dublēt arī tajā ekrānā, kas atrodas autovadītājam tieši priekšā. No funkcionālā viedokļa viss ir ļoti ērti, viss pārdomāti. Viduskonsolē redzamāko vietu aizņem lielās ventilācijas atveres, zemāk ir nelielas un gaumīgas klimatkontroles pogas, vēl zemāk – touch pad mediju sistēmas vadībai. Ātrumu pārslēgs, kā jau mersedesā pieņemts, novietots pie stūres, tā atbrīvojot vietu glāžu turētājam zonā starp vadītāju un priekšējā sēdekļa pasažieri. Bet, lai viss būtu pa smuko, salonu caurvij gaismas elementi, kuru krāsu var mainīt.
Pieejama ir balss vadības sistēma, kas atsaucas uz vārdiem: “Hey, Mercedes!” Tālākā komunikācija un vēlmju izpilde atkarīga no katra paša angļu valodas prasmes, izrunas un Mercedes spējām saprast Latvijas vietvārdu nosaukumus – tas gadījumā, ja sadomāsiet dot mutiskus rīkojumus navigācijas sistēmai. Ar auto datoru var spēlēties ilgi – mainīt salona apgaismojumu, pieslēgt viedtālruni, mainīt regulējumus un tā tālāk. Vārdu sakot, īsts gudrais auto. Viedauto.
Braukšana ir ērta, uz ceļa auto ir stabils, un ar divu litru motoru pilnīgi pietiek, lai droši veiktu apdzīšanas manevrus; uzrāviens varbūt nav gluži satriecošs, taču pilnībā pietiekams. Pa lauku ceļiem vāģis ripo gana mīksti.
Bet kādēļ Mercedes vajadzēja radīt jaunu klasi, ja itin labs pieprasījums ir pēc esošās GLA un GLC klases? Pirmais iemesls, kā jau teikts, ir lielo ģimeņu vajadzību apmierināšana, jo līdz šim septiņas sēdvietas piedāvāja tikai paši dārgākie Mercedes modeļi. Otrs iemesls – cerība paņemt kādu gabaliņu no tā tirgus segmenta, kurā līdz šim saimniekoja dienvidkorejieši un japāņi. Proti, nosacīti zemo cenu nišu. Par lētu GLB nu nekādi nevar nosaukt, tomēr tas ir par kādiem 5000 eiro lētāks nekā GLC. GLB var mēģināt nokomplektēt par 40 000 eiro “ar astīti”. Viens no veidiem, kā ieekonomēt, ir ņemt auto tikai ar priekšējo piedziņu, atsakoties no pilnpiedziņas; šādu iespēju GLB piedāvā. Tādā gadījumā cenas ziņā GLB jau var mēģināt spēkoties ar dārgākajiem no atbilstošas klases “japāņiem” un “korejiešiem”. Protams, mersis tik un tā būs mazliet dārgāks, taču šajā gadījumā pircējs komplektā tomēr saņem Mercedes īpašo auru.
Vai bija tā vērts censties un veidot jaunu klasi? Pagaidām grūti spriest. Laiks rādīs, vai tas atmaksāsies. Ja tā pavisam godīgi, tad personīgi es tomēr laikam mēģinātu iekrāt vēl dažus tūkstošus un mestu aci uz GLC, taču man jau viegli tā runāt – mājās vairs nav tāda vecuma bērnu, ko varētu ietilpināt GLB sēdekļu trešajā rindā...
FAKTI
Mercedes Benz GLB 200d
Dzinējs: četru cilindru 2 litru dīzelis
Jauda/griezes moments: 150 Zs / 320 Nm
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 9 sek.
Degvielas patēriņš: ap 5,5 l/100 km
Cena: no apmēram 40 000 EUR