Latvija vairs nevarēs tērēt Eiropas finansējumu ceļu būvei
foto: Edgars Priedītis/LETA
Ceļu būves automašīna./Ilustratīvs attēls.
Sabiedrība

Latvija vairs nevarēs tērēt Eiropas finansējumu ceļu būvei

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Eiropas fondu līdzekļu ieguldījums Latvijas ceļos ir ievērojami cēlis to kvalitāti. Taču jau tuvākajos gados Latvija stāsies izaicinājuma priekšā, kā šo pašu kvalitāti saglabāt, jo jaunajā plānošanas periodā Eiropas fondu līdzekļus nevarēs izmantot autoceļiem, "LSM+" raidījuma ēterā norāda "Latvijas Valsts ceļi" vadītājs Mārtiņš Lazdovskis.

Latvija vairs nevarēs tērēt Eiropas finansējumu ce...

Lazdovskis skaidroja, ka Eiropas finansējumu varēs izmantot tikai velosipēdu un gājēju celiņu izveidei, kā arī drošības paaugstināšanai. "Tādiem darbiem, pie kuriem esam pieraduši - pārbūvēt zemas nestspējas ceļus, sabrukušus ceļus, lūk, šim Eiropas finansējums mums diemžēl vairs nebūs pieejams. Un tas ir viens no iemesliem, kāpēc esam tur, kur esam. Valsts budžets ceļiem lielā mērā ir pieaudzis. Bet finansējums no ES puses bija tik nozīmīgs, ka tā zaudēšana šobrīd diemžēl neļauj plānot būtiskas lietas attīstībai," paziņoja Lazdovskis.

Šī situācija novedīs pie tā, ka pēc pieciem sešiem gadiem Latvija nonāks izaicinājuma priekšā: kā noturēt ceļu kvalitāti sasniegtajā līmenī, raksta "Lsm+".

"Liela daļa mūsu finansējuma aizies to ceļu atjaunošanai, kurus pārbūvējām pirms trīs četriem, pieciem septiņiem gadiem. Uz tiem būs jāmaina asfalta kārta. Piemēram, ceļš Tīnūži-Koknese. Viņa jau nokalpojusi divpadsmit gadus. Pēc gada vai diviem jādomā, kā mēs tur mainīsim asfaltu. Pretējā gadījumā mums būs tas pats, ko redzam Rīgas ielās. Un tie remonti pēc tam arī maksā dārgāk. Tāpēc izaicinājums ir saglabāt pašreizējo līmeni. Bet attiecībā uz jaunu ceļu būvniecību pagastu centru savienošanai domāsim daudz mazākā mērā, nekā atļāvāmies domāt, kad finansējums bija pieejams," atzina Lazdovskis.

"Latvijas Valsts ceļu" rīcībā, saka Lazdovskis, būs aptuveni 140 miljoni eiro. Un trešdaļa no šīs summas aizies esošo ceļu uzturēšanai. "No šiem 140 miljoniem eiro mums aptuveni trešā daļa ir jāiztērē to ceļu uzturēšanai, kurus mēs savulaik jau esam pārbūvējuši - asfalta kārtas frēzēšana, jauna slāņa ieklāšana. Tas ir cikliskums, kas jāievēro, ja gribam saglabāt kādreiz ieguldītās investīcijas," sacīja Lazdovskis.