Kurš patiesībā saprot klienta vajadzības?
foto: Shutterstock

Kurš patiesībā saprot klienta vajadzības?

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Banku pasaulē daudzi klienti izjūt atsvešinātību. Lielās bankas darbojas, balstoties uz sarežģītām struktūrām, gariem, ilgiem procesiem un smagnēju regulējumu. Tās nodrošina stabilitāti, taču bieži vien nespēj piedāvāt reālus, ātrus risinājumus klientu tūlītējām un dinamiskām vajadzībām. Īstais jautājums ir: kurš patiesībā saprot cilvēku, kuram vajadzīgs risinājums tūlīt un tagad?

Bankas – skatījums no augšas, nevis no iekšpuses

Banku darbības perspektīva  ir konservatīva, sistēmiska. Tām klients mēdz būt tikai daļa no plašā kredītu un pakalpojumu ietvara, nevis cilvēks ar specifiskām vajadzībām. Kredītu, un pat kontu, izvērtēšanas process prasa anketas, vizītes filiālē un garas pārbaudes. Tie, kam nepieciešams ātrs aizdevums — brīvmākslinieks savas karjeras sākumā, ģimene, kurai vajadzīgs īstermiņa finanšu tilts, vai mazs uzņēmums, kas vēlas izmantot iespēju — bieži saskaras ar slēgtām durvīm vai bezgalīgu gaidīšanu.
 Turklāt stingrs regulējums, kas paredzēts banku stabilitātes aizsardzībai, praksē ir novirzījis fokusu prom no cilvēkiem un attiecībām starp tiem. Bankas vispirms prioritizē regulatīvās prasības, un tikai pēc tam apsver ikdienas klientu vajadzības.

Gadās, ka visātrākais bankas pakalpojums ir konta slēgšana, nevis kreditēšana.

Fintech – inovācija, kas liek cilvēkus pirmajā vietā

Finanšu tehnoloģiju, jeb neokreditēšanas, uzņēmumi izvēlas pretēju pieeju. Klients ir centrā. Izmantojot modernas tehnoloģijas, reāllaika datu analīzi un gudrus algoritmus, tie nodrošina īstermiņa aizdevumus ātri un elastīgi. Process ir vienkāršs, caurspīdīgs un neprasa vizīti filiālē.
 Patiesais ieguvums slēpjas spējā atpazīt tūlītējas vajadzības — īstermiņa tilts līdz nākamajai algai vai ārkārtas finansējums ģimenei. Fintech ne tikai atzīst patērētāju, bet arī sniedz pielāgotus risinājumus bez liekiem šķēršļiem.

Regulējums – starp aizsardzību un kavēšanos

Regulējums ir būtiska finanšu pasaules sastāvdaļa, taču, ja tas kļūst pārmērīgs, tas kavē konkurenci un palēnina inovāciju. Bankas, kas jau ir saistītas ar stingriem noteikumiem, vairāk resursu tērē atbilstībai un birokrātijai nekā ieklausīšanās tajā, kas klientam patiesībā ir vajadzīgs.
 Savukārt finanšu tehnoloģiju uzņēmumi apvieno atbildību ar elastību. Tie pierāda, ka patērētāju aizsardzība var iet roku rokā ar pieejamību, ātrumu un efektīvu apkalpošanu.

Tad, kurš patiesībā ieklausās savos klientos?

Atbilde ir diezgan skaidra. Fintech uzņēmumi apvieno tehnoloģiskās inovācijas ar cilvēcisku izpratni un piedāvā efektīvu alternatīvu bankām, kas turpina darboties tā, it kā nekas nebūtu mainījies.
Finanšu pasaule attīstās no apakšas uz augšu. Klienti vairs nav gatavi gaidīt nedēļas, lai saņemtu neliela aizdevuma apstiprinājumu. Viņi vēlas risinājumus šeit un tagad, un tieši fintech tos piegādā. Ikviens, kurš vēlas patiesi izprast cilvēku vajadzības, ir spiests ielūkoties viņu reālajās situācijās, ikdienas dzīvē.