"Neuzliek pat baneri!" "Dino Zoo" klients nikns - pārcelto darba dienu dēļ nesaņem ekspress piegādi
Ar nepatīkamu pieredzi pārcelto darba dienu dēļ saskāries kāds veikala "Dino Zoo" klients. Viņš 30. decembrī veicis pasūtījumu ar ekspress piegādi, bet preci tā arī nesaņēma...
Kā Jauns.lv stāsta vīrietis, viņš 30.decembrī "Dino Zoo" interneta veikalā veicis pasūtījumu - pasūtījis barību kaķim, izvēloties ekspress piegādi uz mājām tajā pašā dienā. Par šo piegādi bijis jāpiemaksā 4 eiro. "Viņi iedeva 4 stundu logu, kurā piegādās, bet nepiegādāja. Paskatījos vakarā pasūtījuma statusu - nebija pat mēģinājuši. 31.12. no rīta (citi zooveikali bija sazvanāmi) viņiem bija ierunātā balss ziņa - esam brīvdienās! Zvaniet nākamgad! Zvanīju šodien: "Oj, piedodiet, mums 30. taču bija pārceltā darba diena!"," stāsta kaķa īpašnieks.
Vīrieti visvairāk sadusmojis fakts, ka mājaslapā nav bijis neviena brīdinājuma, ka 30. decembrī pasūtījumi netiks veikti. "Nopietni? Viņi vienkārši aiziet brīvdienā, neuzliek pat baneri, ka 30. nestrādās, bet turpina laipni pieņemt pasūtījumus. Ekspress piegādi kungam? Okei! Skaiti tik naudiņu! Realitātē nebija pat nodoma izpildīt šo..."
Kā sarunā ar Jauns.lv skaidro vīrietis, atgriezt naudu par ekspress piegādi nemaz nav izdevies. Piedāvāta tikai opcija atcelt visu pasūtījumu un par to atgriezt naudu. Viņš izvēlējies šo variantu.
Vīrietis par savu pieredzi ir ļoti sašutis, jo, viņaprāt, uzņēmumam bija jāinformē, ka ievēro pārceltās darba dienas. "Kā es varēju zināt, ka 30. decembris viņiem bija pārceltā darba diena? Ne visi uzņēmumi tās ievēro! Labi, valsts, bet ne jau privātajā sektorā..."
Kā Jauns.lv skaidro "Dino Zoo" mārketinga vadītājs Normunds Namnieks, 2024.gada nogalē valstī bija izsludinātas oficiālās brīvdienas, arī pārceltās darba dienas, kuras uzņēmums ievērojis.
"Šī kārtība bija atzīmēta daudzos kalendāros, masu medijos un valsts darba inspekcijas oficiālajā vietnē, ka darba diena no pirmdienas, 2024. gada 23. decembra, tiek pārcelta uz sestdienu, 2024. gada 14. decembri, bet darba diena no pirmdienas, 2024. gada 30. decembra, tiek pārcelta uz sestdienu, 2024. gada 28. decembri. Veicot pasūtījumu dinozoo.lv, ir skaidri norādīts, ka piegāde notiek tikai darba dienās. Piegādes veids nav paslēpts brīvdienās, jo tā mēs nodrošinām, ka pasūtījumi, kas veikti svētku dienās vai brīvdienās, tiek piegādāti tuvākajā darba dienā (nevis 2 darba dienu laikā kā citiem klientiem)," skaidro "Dino Zoo" pārstāvis.
Namnieks gan arī atzīst, ka uzņēmums kā komersants patiešām varēja precīzāk saviem klientiem atgādināt, ka ievēros pārceltās darba dienas. "Vēlreiz atvainojamies klientam, ar kuru jau esam izrunājuši situāciju un to atrisinājuši. Turpmāk centīsimies šīs lietas skaidrot vēl sīkāk, precīzāk un pamanāmāk."
Kā Jauns.lv informē Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vecākā eksperte Eva Eglīte, ja ir bijusi vienošanās (tika sniegta informācija), ka preci piegādās konkrētajā dienā, tad preces nepiegādes gadījumā uzskatāms, ka prece nav piegādāta termiņā, par kādu puses bija vienojušās, kā rezultātā būtu konstatējams patērētāju tiesību pārkāpums.
Šādā gadījumā saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 30.panta trešo daļu, patērētājs ir tiesīgs nekavējoties vienpusēji atkāpties no līguma un pieprasīt atmaksāt samaksāto naudu.