Hei, pašlaik notiek "jauns.lv" uzlabošanas darbi. Paldies par pacietību!
Kanādieši ir saniknoti par ikoniskās kafijas ķēdes "Tim Hortons" saitēm ar ASV
foto: Pexels
Ikonisko virtuļu un kafijas veikalu 1964. gadā līdzdibināja Toronto "Maple Leafs" spēlētājs Tims Hortons.
Pasaulē

Kanādieši ir saniknoti par ikoniskās kafijas ķēdes "Tim Hortons" saitēm ar ASV

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv

Kanādieši ir sašķelti jautājumā par to, vai viņiem joprojām vajadzētu atbalstīt "Tim Hortons" kafijas ķēdi vai boikotēt to, jo tā pieder daudznacionālam konglomerātam ar spēcīgām saitēm ar ASV.

Kanādieši ir saniknoti par ikoniskās kafijas ķēdes...

Tēma par to, vai "Tim Hortons" ir pietiekams kanādietis, ir sasniegusi kulmināciju kopš tirdzniecības kara ar ASV, kurā daudzi kanādieši ir zvērējuši boikotēt visu amerikānisko – sākot no ēdiena un alkohola līdz pat braucieniem uz uzņēmumiem.

"Sasodīts, "Tim Hortons". Ir neērti, ka viņi joprojām, šķiet, glabā lielu daļu no Kanādas kultūras laikmeta," "Reddit" rakstīja kāds saniknots kanādietis.

"RIP, Timmij," asi kritizēja cits.

Ikonisko virtuļu un kafijas veikalu 1964. gadā līdzdibināja Toronto "Maple Leafs" spēlētājs Tims Hortons, un tā "kanādiešu būtība" ir bijusi visa zīmola stūrakmens.

Taču "Burger King" 2014. gadā par 11 miljardiem dolāru nopirka "Tim Hortons", un apvienošanās rezultātā izveidojās "Restaurant Brands International".

Laika gaitā konglomerāta saites ar Kanādu kļuva mazākas — pēdējos mēnešos uzņēmuma galvenie vadības biroji atradās Maiami, nevis Toronto.

"Tim Hortons" februārī mēģināja glābt situāciju ar reklāmas kampaņu, kurā tas tika pasludināts par "lepnu kanādieti".

Negatīvā reakcija uzņēmumam ir bijusi tik liela sabiedrisko attiecību krīze, ka tas bija spiests publicēt preses relīzi ar nosaukumu "Vai "Tim Hortons" ir kanādietis?".

Daudzi uzskatīja šo soli par nekrietnu, ņemot vērā tā korporatīvo vadību, un tas maz ko darīja, lai apturētu niknās debates.

"Man "Tim Horton"s šķiet īpaši apkaunojošs mūsu nacionālajai identitātei. Man ir bijis ļoti viegli viņus boikotēt," šonedēļ "Reddit" diskusijā ar nosaukumu "Attīrīsim gaisotni par "Tim Hortons"" izteicās kāds kanādietis.

"Tas ir atkritumu uzņēmums... kas ir iznīcinājis kādreiz dinamisko virtuļu ekosistēmu šajā valstī," sacīja cits.

Karls Mūrs, biznesa profesors Makgila universitātē Monreālā, teica, ka tā ir sarežģīta dilemma, vismaz kanādiešiem.

"Tim Hortons" korporatīvā īpašumtiesības un lēmumu pieņemšana ir amerikāņu pārvaldībā, un aptuveni 60% no publiski tirgotajām uzņēmuma akcijām atrodas ASV. Taču, tā kā uzņēmums ir franšīzes uzņēmums, vietējiem īpašniekiem ir teikšana.

"Tas nav melnbalts jautājums," sacīja Mūrs.

Tomēr viņš turpināja: "Tas joprojām ir ļoti ikonisks Kanādas zīmols — es domāju, ka cilvēki, kas par to sūdzas, ir nedaudz satraukti."

Uzņēmums laikrakstam "The Post" uzstāja, ka "Tim Hortons" sevi identificē kā Kanādas zīmolu.

""Tim Hortons" ir franšīzes uzņēmums. Peļņa, ko gūst tā restorāni Kanādā, ir Kanādas restorānu īpašnieku peļņa," sacīja "Tim Hortons" komunikācijas direktors Maikls Oliveira.