Kramiņš: pedagogu kvalitātes novērtēšanas pakāpes ir pazemojošas
Pedagogu kvalitātes pakāpes ir pazemojošas, ceturtdien notikušajā Latvijas Nacionālās skolotāju savienības (LNSS) kongresā sacīja LNSS priekšsēdētājs Edgars Kramiņš.
Kramiņš skaidroja, ka kvalitātes pakāpes iegūšana prasa pārāk lielas un nevajadzīgas dokumentācijas apkopošanu. Tāpat viņš uzskata, ka ir aplami, ja kāda noteikta veida izglītības iestādes pedagogu vērtē cita rakstura iestādes pedagogs.
"Bērnudārza audzinātāju nevar vērtēt pat pirmsskolas skolotājs, jo abu jomu metodikas krasi atšķiras," skaidroja Kramiņš.
Tāpat viņš uzsvēra, ka augstāko - ceturtās un piektās - kvalitātes pakāpju iegūšanas nosacījumi ir nereāli.
LNSS iesaka mainīt pedagogu kvalitātes pakāpju nosacījumus. Kramiņš norādīja, ka vajadzētu ieviest pakāpes, kas ir pietuvinātākas realitātei, balstītas pedagoģiskos principos un skolas kolektīva novērtējumā. Piemēram, pirmo pakāpi iegūtu pedagogs, kurš tikko sācis strādāt skolā, trešās pakāpes ieguvējs būtu radošs darbinieks, kurš spējīgs rast savus risinājumus, bet piektās kvalitātes pakāpes ieguvējs būtu radošs, pieredzes bagāts skolotājs, kuram būtu sabiedrības atbalsts.
Kramiņš atgādināja, ka šādas kvalitātes pakāpes jau tika piedāvātas, tomēr Izglītības un zinātnes ministrija tās neesot ņēmusi vērā.