Priekšvēlēšanu reklāmās visvairāk tērējas "No sirds Latvijai", "Vienotība" un ZZS
Priekšvēlēšanu reklāmās līdz šim visvairāk finansējuma izlietojusi "No sirds Latvijai", "Vienotība" un Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.
Kopumā no pieļaujamā izdevumu apmēra "No sirds Latvijai" iztērējusi 96,21%, "Vienotība" - 89,80%, bet ZZS - 87,93%.
"Saskaņa" priekšvēlēšanu aģitācijai iztērējusi 76,33%, "Vienoti Latvijai" - 53,68%, "Latvijas attīstībai" - 46,57%, Latvijas Krievu savienība - 38,02%, Nacionālā apvienība - 20,51%, Latvijas Reģionu apvienība - 15,99%.
KNAB pārstāve Laura Dūša norādīja, ka "Saskaņai" nedēļas laikā ir samazinājies tēriņu apjoms, kas tiek uzskaitīts, kā jau izmantots. "Tas izskaidrojams ar faktu, ka šajos datos ietilpst informācija par noslēgtiem reklāmas līgumiem, no kuriem daļa ir realizējusies, bet daļa - ne. Visticamāk, šī partija ir atteikusies no kāda sadarbības līguma," sacīja Dūša.
Vismazāk reklāmās finansējumu izlietojusi Jaunā konservatīvā partija - 1,35%, kā arī "Izaugsme" - 0,88%.
Priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojums attiecas uz reklāmas izvietošanu internetā, presē, radio, TV, vides reklāmās un labdarību. Pārējiem priekšvēlēšanu izdevumiem kopumā partijas var tērēt neierobežotu summu. Piemēram, ja partija kandidē visos apgabalos, tad uz 2014.gada Saeimas vēlēšanām limitētie priekšvēlēšanu tēriņi nedrīkst pārsniegt 422, 997 tūkstošus eiro. Šajās vēlēšanās visas partijas kandidē visos vēlēšanu apgabalos.
12.Saeimas vēlēšanas notiks 4.oktobrī, un tajās startēs 13 partijas.
BNS