
Noskaidrots, kuru politisko partiju reklāmas kampaņas pašvaldību vēlēšanās bija visveiksmīgākās

Visplašāko auditoriju pašvaldību vēlēšanās no datoriem izdevies sasniegt partijai „Latvijas Attīstībai”, taču pēc reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja labāko sniegumu uzrādījušas partijas „Progresīvie” un „Jaunā Vienotība”, liecina reklāmas kampaņu monitoringa rīka AdReal dati.
"AdReal" dati par TOP 10 politiskajām partijām periodā no 2025. gada 5. maija līdz 5. jūnijam liecina, ka līderos izvirzījušās partijas “Latvijas Attīstībai” reklāmas kampaņas, minētājā periodā sasniedzot 100 000 reālos interneta lietotājus (Real Users), kamēr otro vietu ieņēmusi partija “Zaļo un Zemnieku Savienība” ar 53 000 lietotājiem, bet trešo vietu ar 45 000 reālajiem lietotājiem – “Jaunā Vienotība”. Politiskās partijas “Progresīvie” reklāmas kampaņas sasniegušas 42 000 lietotāju datoru ekrānus, bet partijas “Latvijas Zaļā Partija!” kampaņas – 30 000.
Sestā populārākā partija bijusi “Platforma 21” ar 11 000 lietotājiem no datoriem, bet septīto vietu ieņēmusi “Latvijas Reģionu Apvienība”, sasniedzot 9 000 Latvijas interneta lietotājus. Partijas “Apvienotais Saraksts”, “Stabilitātei!” un “Nacionālā Apvienība: Visu Latvijai! – Tēvzemei un Brīvībai/Lnnk” norādītajā periodā sasniegušas aptuveni 7 000 lietotājus apmeklējumā no datoriem, šādi arī topu noslēdzot.
Pēc "eQ Ad Contacts" jeb reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja, ko veido četri elementi: reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā, no politiskajām partijām visvairāk kontaktu sasniegusi partija „Jaunā Vienotība” – 26 000, kamēr 25 000 kvalitatīvo kontaktu uzrādījusi partija „Progresīvie”, bet 24 000 – partija „Latvijas Attīstībai”.
Pašlaik dati ir pieejami tikai par datoriem, taču "Gemius Latvia" ir uzsācis ES Atveseļošanas fonda atbalsta mediju nozares uzņēmumiem investīciju “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” projekta īstenošanu, kā ietvaros tiks izveidots Latvijas tirgu reprezentējošs mobilais pētījumu panelis, kas ļaus pētīt un analizēt līdz šim nepētītus mediju un reklāmu kanālus, tajā skaitā sociālo mediju mobilās aplikācijas. Šī projekta rezultātā no nākamā gada AdReal būs pieejami dati arī par mobilajām ierīcēm.