
Evika Siliņa: nav pieļaujams, ka skolēni eksāmenos nevar sasniegt 10% vērtējuma slieksni

Nav pieļaujams, ka Latvijas izglītības sistēmā ir bērni, kuri nomācās skolās deviņus gadus, bet pārbaudījumu nokārtošanai nespēj sasniegt vismaz 10% vērtējumu, otrdien pēc valdības sēdes žurnālistiem uzsvēra Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Viņa norādīja, ka ir uzdevusi izglītības ministrei Dacei Melbārdei (JV) meklēt steidzamus risinājumus, lai vairs nebūtu situācijas ar bērniem, kuri eksāmenos nevar sasniegt 10% slieksni. "Iespējams, ka tas prasīs vēl papildus pārkārtošanos, arī papildus resursus no skolām pašām, bet, manuprāt, nav pieļaujams, ka mums ir bērni, kas nomācās deviņus gadus mūsu skolu sistēmā un nevar nokārtot pārbaudījumus pat 10% apmērā," sacīja Siliņa.
Pēc viņas teiktā, izglītības un zinātnes ministre ir apņēmusies šai problēmai meklēt risinājumus, tostarp padarot pieejamus arī asistentus skolā. Premjere gan neizslēdza, ka arī nākotnē būs bērni, kam 10% slieksnis sagādās problēmas, tomēr pašreizējā situācija ar vairākiem simtiem bērnu, kuriem šo slieksni ir problēmas sasniegt, nav vērtējama kā laba.
Jau vēstīts, ka arī šogad 9.klašu centralizēto eksāmenu nokārtošanai pietiks ar vismaz 10% vērtējumu, paredz valdības lēmums nedēļu pirms 9.klašu centralizēto eksāmenu sesijas sākuma.
Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) lēmumu par 9.klašu eksāmenu snieguma sliekšņa "iesaldēšanu" uz vēl vienu mācību gadu skaidro ar atbalsta mehānismu trūkumu - vairāki no tiem ir tikai ieviešanas stadijā.
9.klases skolēni centralizētos eksāmenus pirmo reizi kārtoja 2022./2023.mācību gadā. Toreiz kādā no trīs eksāmeniem izkrita 881 skolēns. No tiem, kuri eksāmenus kārtoja atkārtoti nākamajā gadā, 86,8% tos nokārtoja, bet 13,2% - nē.
Šajā mācību gadā 9.klasēs mācību vielu atkārtoti apgūst 696 skolēni, kuri iepriekšējā eksāmenu sesijā izkrita kādā no valsts pārbaudes darbiem.
Vidējās izglītības posmā 12.klašu centralizēto eksāmenu slieksnis šajā mācību gadā ir 20%, kā tas paredzēts jau iepriekš.