
Bērnudārza vadītāja aicina mākslīgo intelektu izglītībā uztvert kā iespēju, nevis draudu

Mākslīgais intelekts var uzlabot bērnudārzu pedagogu ikdienas darbu, un to nevajadzētu uztvert kā draudu, uzskata privātās pirmsskolas "CreaKids" filiāles vadītāja Lienīte Kukša.
Mākslīgais intelekts aizvien plašāk tiek pielietots dažādās jomās, tostarp izglītībā, viņa norādīja. Lai arī daļai pedagogu ir bažas par mākslīgā intelekta izmantošanu, tas nav uztverams kā drauds, bet gan kā palīgs, kas var uzlabot pedagogu ikdienas darbu un atbrīvot vairāk laika kvalitatīvai darbībai ar bērniem.
Pēc Kukšas teiktā, mākslīgā intelekta risinājumi pirmsskolas izglītībā sniedz vairākas priekšrocības - tie palīdz sagatavot mācību plānus, pielāgot aktivitātes bērnu individuālajām vajadzībām, kā arī radīt vizualizācijas mācību procesam.
Mākslīgais intelekts var būt noderīgs gan pieredzējušiem pedagogiem, gan jaunajiem skolotājiem, atvieglojot administratīvo darbu un sniedzot iespējas koncentrēties uz tiešu komunikāciju ar bērniem.
Kukša norādīja, ka pirmsskolas pedagogi jau izmanto dažādus digitālos rīkus, piemēram, "digitālās bites", kas rotaļu veidā palīdz bērniem apgūt programmēšanas pamatprincipus. Arī mākslīgais intelekts var līdzīgi bagātināt izglītības procesu, piedāvājot idejas nodarbībām, sagatavojot tematiskus uzdevumus vai ģenerējot stāstus, piemēram, par kosmosu.
Viņa stāstīja, ka pedagogu vidū tiek veicināta atvērtība inovācijām - iknedēļas sapulcēs tiek dalītas pozitīvās pieredzes un notiek apmācības par mākslīgā intelekta iespējām, stiprinot pedagogu profesionālo izaugsmi.
Lai gan daudzi pedagogi vēl joprojām izjūt skepsi par mākslīgā intelekta izmantošanu, Kukša ir pārliecināta, ka mākslīgais intelekts neaizstāj skolotājus.
"Pirmsskola ir vieta, kur bērni tiek rosināti atklāt, izzināt un eksperimentēt. Lai nodrošinātu tam atbilstošu vidi un iespējas, arī pedagogiem ir jādzīvo līdzi laikam, nepārtraukti jāattīstās un jāpielāgojas jauniem izaicinājumiem," mudina Kukša.