Uzliek jaunu kārtu vecajam betonam? Rīdziniekus satrauc Zemitāna tilta drošība

Vai vienu no noslogotākajiem satiksmes pārvadiem Rīgā, Zemitāna tiltu, remontē pareizi, vai tomēr pavirši un ar risku drošībai? Šādu jautājumu 360TV Ziņas saņēma no kāda skatītāja. Tiek pausta neizpratne par tilta balstu remontēšanu, proti, vai tiešām pietiek, ja uz tilta vecā nodrupušā betona uzliek jaunu armatūru un piebetonē klāt, nevis veco nojauc un būvē jaunu balstu?
Līdz šim Zemitāna tilta remontdarbos neesot konstatēti pārkāpumi, paviršības vai nesaskaņotas atkāpes no būvprojekta. Vien būvniecības tehnoloģiju nezinošajiem varētu šķist, ka vecajiem balstiem nedrīkstētu piebetonēt klāt jaunas daļas.
Rīgas domes Ārtelpas mobilitātes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Andrejs Urtāns norāda, ka šāda veida tilta remonts ir pieņemta prakse tiltu būvniecībā un pielietota gan Latvijā citos objektos, gan ārvalstīs.
Lai turpinātu nodrošināt satiksmi pār Zemitāna tiltu, remontu veic pa posmiem. Tā kā metāla armatūra daudzviet izvilkta labu laiku iepriekš, saprotams, mitruma dēļ parādījies rūsas slānis. Tas gan neesot kritisks.
“Pirms betonēšanas mēs pilnīgi visu apstrādājam ar smilšu strūklu, visu veco betonu skaldam nost. Mums pirms tam veikts tests, kurā skatāmies, vai nav saplaisājis betons. Tad pēc tam liekam jaunu stiegrojumu un to betonējam,” par būvdarbu procesu stāsta atbildīgā SIA “Tilts” darbu vadītājs Artjoms Gridņevs.
Kopumā tilta pārbūve izmaksāšot ap 24 miljoniem eiro, no kā pašvaldības finansējums - nepilni 4 miljoni eiro.