Vai uz Ādažiem varēsim aizbraukt ar tramvaju? Rīga plāno lielas pārmaiņas
TV24 studijā notika diskusija par Rīgas metropoles attīstību un galvaspilsētas sadarbību ar apkārtējām pašvaldībām. Sarunā piedalījās Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV), Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Edvards Ratnieks (NA), Saeimas sekretārs Edvards Smiltēns (AS), un partijas „Latvijas attīstībai” priekšsēdētājs Juris Pūce.
Rīgas mērs Vilnis Ķirsis uzsvēra, ka stipra Rīga nozīmē stipru Latviju, norādot, ka VARAM ministrijā darbojas darba grupa metropoles izveidei. Tomēr Ķirsis pauda nožēlu par citu pašvaldību vadītāju atturīgo attieksmi. Pretēji viņam, Edvards Smiltēns atgādināja, ka jau 2020. gadā Pierīgas pašvaldības bija atvērtas sadarbībai, bet konkrēti risinājumi netika īstenoti. Viņš uzsvēra, ka metropoles veidošanai nepieciešama saimniecību apvienošana un sinerģija starp pašvaldībām.
Diskusijā tika aktualizēts sabiedriskā transporta jautājums, kas būtiski ietekmē Rīgas iedzīvotāju ikdienu. Edvards Ratnieks uzsvēra motivācijas trūkumu iedzīvotājiem izvēlēties sabiedrisko transportu, norādot uz nepieciešamību nodrošināt regulāru kursēšanu arī vēlās vakara stundās.
Juris Pūce piedāvāja inovatīvu risinājumu: "Ja sarunās ar pasažieru vilcienu nevar panākt vienošanos, tad Rīgā ir jābūt alternatīvai. Un tas ir – tramvajs! Jāvelk tālāk tramvajs! Uz Berģiem, uz Ādažiem... Vajag vilkt tramvaju uz Babīti. Tas nav tālu!" Viņš uzsvēra, ka alternatīvu trūkums rada stagnāciju. Savukārt Vilnis Ķirsis iestājās par integrētu pārvaldību, atsaucoties uz OECD ziņojumu, kas uzsvēra lēmumu pieņemšanas sadrumstalotības ietekmi uz reģiona attīstību.
Diskusijas noslēgumā politologs Filips Rajevskis izteica cerību, ka metropoles jautājuma risināšana neveicinās birokrātijas pieaugumu, bet gan sekmēs reģiona attīstību.
Šī diskusija izgaismoja nepieciešamību pēc vienotas vīzijas un efektīvas sadarbības starp Rīgu un Pierīgas pašvaldībām, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanos un galvaspilsētas attīstību.