Viedoklis: varbūt šī valdība nemaz nedomā gatavot budžetu?
Parasti ap šo laiku valdība pilnā sparā strādā pie nākamā gada budžeta projekta. Taču Evikas Siliņas valdība tā īsti pie šī darba pat vēl nav ķērusies, kas rada aizdomas, ka varbūt šis pienākums tiks atstāts nākamajai valdībai, jo šī ir gatava krist, uzskata "YouTube" kanāla "Titava laboratorija" vadītājs Dans Titavs.
Liels bija mans izbrīns, uzzinot, ka nākamā gada valsts budžeta projekts vēl nav pat sākts gatavot. Patlaban ir augusta vidus, bet oktobra vidū budžeta projektam vajadzētu jau būt nodotam. Parasti valdības pie budžeta strādā daudz nopietnāk, nekā tas notiek tagad. Tādēļ man ir hipotēze, ka šī valdība nemaz negrasās izstrādāt budžetu, bet gan gaida nākamo valdību un pati ir gatava krist.
Otra lieta, kas mani izbrīnīja premjerministres Siliņas intervijā televīzijā, bija atziņa, ka par nodokļu reformu viņai viss ir skaidrs, taču pagaidām viņa par to neko nestāstīs. Manuprāt, ir pilnīgi nepieņamami mūsdienās taisīt kaut kādu slepeno budžetu. Turklāt man šķiet, ka šajā gadījumā premjere muld un patiesībā nodokļu reforma ne tikai nav gatava, bet pat netiek nopietni gatavota. Ir tikai daudz un dažādas versijas, ko piedāvā ierēdņi un domā, ko no tām salikt. Labi vien tas, ka PVN Siliņa apsolīja neaiztikt. Droši vien samuldēja, taču mēģināsim viņu turēt pie vārda.
Vēl viens pārsteigums bija Evikas Siliņas izteikumi par "Rail Baltic". Viņa tiešām uzskata, ka atbildība par "Rail Baltic" projektu patlaban ir pārgājusi uz parlamentāro izmeklēšanas komisiju šajā lietā. Komisija tad varētu izteikt rekomendācijas, ko valdībai iesākt, un valdība tad pēc tam rīkotos. Tās ir blēņas kvadrātā, jo visus projektus un dokumentus sagatavo nevis Saeima, bet gan Satiksmes ministrijas ierēdņi un "Rail Baltic" darbinieki. Daži Saeimas deputāti nekādā veidā nespēs atrisināt "Rail Baltic" problēmas - ne viņiem ir tāda jauda, ne arī tāds uzdevums. Veselais saprāts saka, ka izpildvara ir tā, kas Saeimai piedāvā risinājumu, ko parlaments tad atbalsta vai neatbalsta. Jebkurā gadījumā Siliņas kundze kā premjerministre ir tieši atbildīga par "Rail Baltic" tālāko virzību. Personīgi es pats arvien vairāk sliecos uz domu, ka varbūt mums "Rail Baltic" nemaz nevajag, ja reiz mēs neesam spējīgi ar tāda apjoma projektu tikt galā. Ko nevar celt, to nevar nest.