Kas vainas pastkastītei? Lubānas ielas iedzīvotājs neizpratnē par "Latvijas pasta" atteikumu piegādāt sūtījumus
Kādā dienā Dreiliņu iedzīvotājs Andris Stankevičs, atverot pastkastīti, ieraudzīja pārsteidzošu paziņojumu - izrādās viņš dzīvo nepareizi nosauktā mājā. Māju apkalpojošā pastniece, strikti sekojot dokumentos norādītajai informācijai, sūtījumu pastkastītē neievietoja.
Portāla Jauns.lv redakcija saņēma kāda satraukta Dreiliņu iedzīvotāja ziņu par nepiegādātu pasta sūtījumu ar šķietami neloģisku paskaidrojumu. Daudzdzīvokļu mājas Lubānas ielā 172 dzīvokļa īpašnieks, Andris Stankevičs portālam raksta un lūdz skaidrot situāciju:
"2024. gada 02. jūlijā savā deklarētajā dzīvesvietā Lubānas 172, Dreiliņos esmu saņēmis “Latvijas Pasts” vārdā adresētu anonīmu paziņojumu. Paziņojumā minēts, ka man nav piegādāts adresēts sūtījums, ka mana pasta kastīte ir bojāta, nav identificējama, nav pieejama un nav uzstādīta, kā arī paziņojumā ar izsaukuma zīmi atzīmēta teksta rindkopa no MK noteikumiem Nr. 463 par privātmājām. No paziņojuma teksta saprotams, ka turpmāk man tiek pārtraukti Latvijas Pasts sniegtie pakalpojumi un sūtījumus es saņemt nevaru."
Sazinoties ar pakalpojuma sniedzēju “Latvijas Pasts”, kas Stankeviča pastkastītē atstāja anonīmu ziņojumu “Latvijas Pasts” Komunikācijas un filatēlijas daļas vadītāja Laila Kļaviņa norādīja:
"Š.g. 2. jūlijā, ievietojot pastkastēs paziņojumus Dreiliņos, Lubānas ielā 172, pastniece, kura ikdienā strādā citā teritorijā, formāli vadījās pēc Zemesgrāmatā reģistrētās informācijas. Tā liecina par reģistrētu daudzdzīvokļu namu, lai gan realitātē teritorijas iekārtojums un pati ēka ir rindu māja."
Ko par to saka "Latvijas Pasts"?
Turpinot skaidrojumu “Latvijas Pasts” vēlas izcelt, kāpēc šāds pārpratums radies un kā to turpmāk iespējams atrisināt ne vien Lubānas ielas gadījumā, bet arī citu pasta sūtījumu saņemšanas gadījumā.
“Latvijas Pasts” ir veikuši izvērtējumu, minētās vietas apsekošanu un skaidrojuši klientiem pārpratumu. Tāpat ar iesaistītajiem darbiniekiem tika pārrunāta minēto situāciju, atkārtoti atgādinot par klientu apkalpošanas kultūras standartiem un tika vērsta uzmanība, ka pavirša attieksme darba uzdevumu izpildē nav pieļaujama. “Latvijas Pasts” atvainojas par radušos incidentu un apliecina, ka iedzīvotāji Lubānas ielā 172 turpmāk saņems augstvērtīgus pasta pakalpojumus.
Pastkastītēm jābūt viegli atrodamām un tās nedrīkst būt bojātas
Vienlaikus “Latvijas Pasts” informē, ka viņu adrešu reģistrā ir fiksēti 1,27 milj. adrešu, no tām vairāk nekā 90 tūkst. adrešu sūtījumu piegāde nav droša vai iespējama pastkastes neesamības, bojājumu, neatbilstoša novietojuma un citu iemeslu dēļ. Pastkastīšu neatbilstība sūtījumu drošai saņemšanai sastopama teju katra pastnieka apkalpojošajā teritorijā, un šī ir izplatīta problēma gan pilsētās pie daudzdzīvokļu un privātmājām, gan mazāk apdzīvotos apvidos.
Savā darbībā "Latvijas Pasts" ievēro Ministru kabineta noteikumus Nr. 463 par pasta pakalpojumu sniegšanas vietu, pasta tīkla piekļuves punktu, pastkastīšu punktu un pastkastīšu ierīkošanu, izvietošanu un noformēšanu, kā arī pārrobežu pasta sūtījumu apstrādes vietu ierīkošanu. Noteikumi ir saistoši arī adresātiem.
“Latvijas Pasts” aicina turēt savas pastkastītes kārtībā
Mudinot cilvēkus parūpēties par pastkastēm, “Latvijas Pasts” regulāri informē iedzīvotājus gan ar mediju starpniecību, gan ar paziņojumiem.
Kas īsti notika?
Respektīvi, konkrētā pastkastīte atbilda Ministru kabineta noteikumiem Nr. 463. Pārpratums radās, jo pastu piegādājošā persona sekoja dokumentu vadlīnijām, kurās tika norādīts "daudzdzīvokļu nams", kas arī ir Lubānas ielas 171 norāde zemesgrāmatā. Vizuāli ēka izskatās pēc rindu mājas. Šāda sakritību kombinācija radīja mulsumu pasta darbiniekam, kā dēļ arī pastkastītē tika ievietots nevis sūtījums, bet pasta paziņojums. "Latvijas Pasts" situāciju ir noskaidrojuši arī ar dzīvokļa īpašnieku un veikuši pārrunas ar pasta darbinieku.