“Ejam un brīnāmies, cik tas viss ir šausmīgi!” Jūrmalas restorānu cenas šokē vietējos
Jūrmalas vietējos iedzīvotājus šokē cenas pilsētas restorānos. Lai arī uzņēmēji saka, ka lielāko daļu no ieņēmumiem dod ārzemnieki, par bagāto krievu iztrūkumu ir atšķirīgi viedokļi.
Kā vēsta TV3, Jomas ielas restorānos aizvien dominē austrumnieciskā virtuve. Jārēķinās, ka zupa maksās ap 10 eiro, jēra šašliks 25 eiro, dzeramais kāds piecītis. Kopā uz diviem cilvēkiem, ja vēl atstāj dzeramnaudu, sanāk ap 100 eiro.
Vietējiem cenas nebūt nav pa kabatai, bet tūristu barus arī nemana.
“Par Jūrmalas cenām.. Drausmīgas! Ejam un brīnāmies, cik tas viss ir šausmīgi. Ejam meklēt kur iekost,” saka Jūrmalas apmeklētāja Ināra.
Tūristiem gan cenas liekas pieņemamākas, nekā vietējiem. Kā pauž viesi no Somijas un Vācijas, ir lētāk nekā Somijā un Vācijā.
Lai arī cilvēku plūsmas netiek novērotas, kopumā uzņēmēji uz vasaru raugās ar piesardzīgu optimismu, un daudz kas atkarīgs no laikapstākļiem - jo saulaināk un siltāka jūra, jo vairāk izsalkušo ēdāju.
Savukārt runājot par bagāto krievu iztrūkumu, restorāna “36. līnija” šefpavārs Lauris Aleksejevs norāda: “Par divu slēgto kaimiņvalstu viesiem varu teikt tā – diemžēl mēs bijām izlutināti, mums bija sajauktas galvas ar apjomu un prasībām – likās ka tikai strauji augšā ies vertikāli. Realitāte ir cita, viņu vietā brauc no Lietuvas un Igaunijas. Jūrmalā ir daudz korporatīvu pasākumu ārzemju firmām.”
Arī Jauns.lv nesen vēstīja, ka cenas šokē ne tikai Jūrmalā, bet arī tepat Vecrīgā. Kādā bārā kartupeļu pankūkas vien izmaksā 20 eiro.
Komentējot situāciju, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Andris Kalniņš norāda, ka ēdināšanas iestādēs cenas atbilst realitātei un ir cieši saistītas ar ekonomisko situāciju valstī.
"Ir jāsaprot, ka ēdināšanas nozare ir cietusi vissmagāk Covid-19 pandēmijas laikā un uzkrājusi lielus nodokļu parādus ierobežojumu dēļ, kā arī šobrīd pie vispārējās inflācijas, darba spēku izmaksu pieauguma un ārvalstu tūristu iztrūkuma valstī (Latvija ir pēdējā vietā visā Eiropas Savienībā pēc ārvalstu tūristu plūsmas atgūšanās salīdzinājumā ar pirmspandēmijas laiku). Pēc būtības visa viesmīlības nozare ir krīzē jau četrus gadus un diemžēl no valdības puses nav bijusi pretimnākšana saistībā ar samazinātā PVN ieviešanu ēdināšanas pakalpojumiem,” pauda Kalniņš.