foto: Ekrānuzņēmums no "X".
Vai tagad visi trauksies ar 70km/h? Rīgas dome skaidro remontdarbus Slokas ielā
Jauns.lv vērsās Rīgas domē (RD), lai noskaidrotu – kādēļ izvēlēts tieši šāds risinājums brauktuves remontam, un, vai ir skaidrojams, kādēļ šajā vietā nav tā saucamo ”satiksmi mierinošo elementu”?
Sabiedrība
2024. gada 3. aprīlis, 06:16

Vai tagad visi trauksies ar 70km/h? Rīgas dome skaidro remontdarbus Slokas ielā

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Pirms Lieldienām sociālajos tīklos parādījās neapmierinātība ar kādu nesen remontētu brauktuves posmu Slokas ielā, Rīgā. Bruģa vietā nu tramvaja sliedes satur asfalts un daudziem šķiet, ka tas pamudinās autovadītājus traukties ar neadekvātu ātrumu.

Nav noslēpums, ka Latvijā autovadītāju kultūrai līdz tā saucamajam “Eiropas līmenim” ir vēl ļoti tāls ceļš ejams.

Un, ja ikdienā pa reāliem autoceļiem daudziem norma ir pārvietoties ar ātrumu, kas par 20 km/h apsteidz atļauto, tad šis pārnestā nozīmē "iedomātais ceļš” pretī atbildīgākai braukšanai gan tiek mērots ļoti piesardzīgā tempā.

Tādēļ nav grūti saprast bažas, ka Slokas ielā nu izbūvētā brauktuve, kas ietver tramvaja sliedes, nu varētu pavairot braucējus, kuri pa to traucas ar 70km/h, nevis 50 un 30 km/h kā šajās vietās atļauts.

Tiek samazināts troksnis, nākotnē ir iespējas pilnveidot

Jauns.lv vērsās Rīgas domē (RD), lai noskaidrotu – kādēļ izvēlēts tieši šāds risinājums brauktuves remontam, un, vai ir skaidrojams, kādēļ šajā vietā nav tā saucamo ”satiksmi mierinošo elementu”?

Vaicājām arī - vai ir korekti apgalvot, ka iela "musina" autovadītājus braukt ar neatbilstošu ātrumu?

“Ņemot vērā, ka minētajā posmā tika paredzēta pilna sliežu ceļa konstrukcijas pārbūve, tajā skaitā izbūvējot sliežu ceļu uz gropjplātņu pamata, kas nodrošina vienmērīgāku slodzes izkliedi un kombinācijā ar poliuretāna palējumu zem sliedēm, arī samazina trokšņa līmeni, kāds tiek radīts tramvaja pārvietošanās laikā, tādējādi tiek samazināts apkārtējās vides piesārņojums – vibrācijas un troksnis. Izvēlētais asfaltbetona segums ievērojami samazina gan trokšņa līmeni, kas rodas autotransportam pa to pārvietojoties, gan putekļu daudzumu apkārtējā vidē, kas dabīgā akmens seguma gadījumā pastiprināti veidojas izdrūpot šuvju materiālam, ņemot vērā seguma specifiku smilts savākšana uz tā ir apgrūtināta un nav izpildāma 100% apmērā, turpretī uz asfalta seguma putekļu veidošanās ir samazināta un pēc nepieciešamības arī vieglāk uzkopjama, tādējādi uzlabojot gaisa kvalitāti apkārtnē,” visupirms uzsvēra RD ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore Aira Ancāne.

Attiecībā uz satiksmes organizācijas līdzekļiem – šobrīd redzamais risinājums vēl esot izbūves stadijā.

Ceļa horizontālie apzīmējumi tiks ieklāti, iestājoties labvēlīgiem laikapstākļiem.

“Pēc šo apzīmējumu uzklāšanas organizācijai jākļūst saprotamākai, tajā skaitā norādot braukšanas sadalījumu joslās. Attiecībā uz ātruma ierobežojumu - tas tiek saglabāts, ņemot vērā jau līdz šim esošos ātruma ierobežojumus – atļautais ātrums 50km/h ar ierobežojumu līdz 30km/h izglītības iestāžu tuvumā. Projekta izstrādes laikā kopīgi ar dažādiem atbildīgajiem speciālistiem tika izskatīts jautājums arī par iespējamu ātrumvalņu izbūvi, tomēr, ņemot vērā, ka tas būtu uzstādīts tikai brauktuves daļā, kas ir autotransportam, daļa autovadītāju potenciāli vēlētos to apbraukt pa tramvaja sliežu klātni, kas varētu radīt risku sadursmei ar blakus braucošo tramvaju,” turpina RD pārstāve.

Vienlaikus domē skaidro, ka šobrīd realizētie risinājumi neliedz papildus tehnisko līdzekļu uzstādīšanu pēc darbu pabeigšanas no citu atbildīgo institūciju puses, ja tādējādi ir saredzami iespējami uzlabojumi satiksmes drošībai.

RD gan savā atbildē tā arī neprecizēja šo remontdarbu izmaksas.