Abu Meri: NMPD jāstiprina kā ārkārtas dienests
foto: Veselības ministrija
Veselības ministrs Hosams Abu Meri un NMPD direktore Liene Cipule.
Politika

Abu Meri: NMPD jāstiprina kā ārkārtas dienests

Jauns.lv

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) jāstiprina kā ārkārtas dienests, lai tas varētu darīt savu darbu - glābt dzīvības ikdienā un ārkārtas situācijās, šodien apmeklējot NMPD, sacīja veselības ministrs Hosams Abu Meri (JV).

Abu Meri: NMPD jāstiprina kā ārkārtas dienests ...

Vizītes laikā ministrs tikās ar dienesta vadību un darbiniekiem. Tās laikā pārrunāti dienesta stratēģiskās attīstības jautājumi, kā arī nepieciešamie uzlabojumi, lai dienests spētu ātrāk un labāk palīdzēt veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās.

Ministrs augstu novērtējis NMPD kā ārkārtas dienestu un mērķtiecīgo darbu dienesta stiprināšanā. Tikšanās laikā ar dienesta vadību Abu Meri vēlreiz esot guvis "apstiprinājumu tam, ka mums visiem kopā ir jāstrādā pie pacientiem pieejamas un kvalitatīvas veselības aprūpes".

"Ir jāstiprina primārā aprūpe, kas ir arī viens no maniem mērķiem, kā arī jāstiprina NMPD kā ārkārtas dienests, lai NMPD varētu darīt savu darbu - glābt dzīvības ikdienā un ārkārtas situācijās," uzsvēra ministrs.

Vizītes laikā ministrs ne tikai pārrunāja aktuālos jautājumus ar dienesta direktori Lieni Cipuli, bet arī apmeklēja vienu no lielākajiem brigāžu atbalsta centriem, kas atrodas Rīgā un ikdienā nodrošina visu nepieciešamo 17 dienesta mediķu brigādēm un vidēji diennaktī 100 izsaukumu izpildei (personāla un resursu nodrošinājumu, informācijas apriti, praktiskos treniņus, 24/7 atbalstu brigādēm).

Tāpat ministrs iepazinās ar NMPD Operatīvās vadības centru, kas ikdienā un ārkārtas situācijās nodrošina uz ārkārtas tālruni 113 ienākošo zvanu pieņemšanu, situāciju izvērtēšanu un šķirošanu, koordinē brigāžu vadību izsaukumos un pacientu hospitalizācijas visā valstī, kā arī sniedz atbalstu brigādēm izsaukumu izpildē. Ik dienu OVC dispečeri saņem ap 1500 zvanus, no tiem ap 900 situācijās tiek pieņemts lēmums nosūtīt brigādi izsaukumos palīdzības sniegšanai cietušajiem, savukārt 600 situācijās jeb gandrīz katrs trešais tiek konsultēts telefoniski.

Tikšanās laikā pārrunāta arī viena no dienesta nozīmīgām funkcijām ko sniedz dienests - specializētās neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana jeb augstas kvalifikācijas ārstu speciālistu palīdzība Latvijas slimnīcām, kurās atrodas pacienti īpaši kritiskos stāvokļos. Tāpat skarti jautājumi par dienesta gatavības un noturības stiprināšanu darbam dažādu krīžu un katastrofu apstākļos