Mežciema iedzīvotāji saņēmuši komunālo maksājumu rēķinus par 3500 un vairāk eiro. Tālāk - vēl jautrāk!
foto: LETA
Skats uz ēkām Mežciema mikrorajonā./Ilustratīvs attēls.
Sabiedrība

Mežciema iedzīvotāji saņēmuši komunālo maksājumu rēķinus par 3500 un vairāk eiro. Tālāk - vēl jautrāk!

Jauns.lv

Galvaspilsētas kooperatīva "Mežciems" daudzdzīvokļu māju iedzīvotāji jūnijā saņēma četrciparu komunālo maksājumu rēķinus – summas svārstījās no 3500 eiro līdz 4000 eiro. Kooperatīvā viņus nomierināja – notikusi kļūda. Taču tad iesūtīti vēl divi rēķini – vēl vairāk samulsinot iedzīvotājus, stāsta Latvijas Radio 4. raidījums "Doma laukums".

Mežciema iedzīvotāji saņēmuši komunālo maksājumu r...

"Kosmoss!" iedzīvotāji joprojām ir spēcīgā iespaidā par aprēķinātajām summām. Ludmila rāda rēķinu par 3843 eiro un nervozi smejas: vai tas ir joks? Pēc zvana kooperatīvā, kur atvainojās par kļūdu, sieviete saņēma vienu pēc otra vēl divus rēķinus par 180 un 190 eiro. Jautājums, kuru no tiem apmaksāt? Vēlas zināt cits iedzīvotājs.

"Cilvēkiem atsūtīja vienu rēķinu ar kļūdu, pēc tam vēl vienu, arī ar kļūdu. Tad atnāca trešais. Trīs reizes atsūtīja, līdz nonācām pie vienprātības savā kompānijā. Laikam jaunā grāmatvede kļūdu nav ieraudzījusi, bet kā var neredzēt kļūdu, ja tādas summas?" saka Grigorijs.

Kā saka Grigorijs, kooperatīvā taisnību panākt ir vēl sarežģītāk nekā pašvaldības vai privātajā vadības kompānijā. Pēc iemītnieku teiktā, sazvanīt dzīvokļu kooperatīvu "Mežciems", lai noskaidrotu šādu kļūdu cēloni rēķinos, dažiem nav izdevies - pieņemšanas un zvanu laiks ir ierobežots.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa teic, ka sūdzību iesniegt var, taču likumā nav aprakstītas situācijas, kurās sodītu par kļūdām rēķinos, ja vēlāk šīs kļūdas labotas. Cita lieta, ja kļūdu neatzīst.

"Ja iestājušās nevēlamas sekas, var iesniegt prasību tiesā, konkrēti aprakstot sekas. Šajā gadījumā, kad klientiem pēc tam tika izsūtīti labotie rēķini, bet kāds cieta zaudējumus, piemēram, ja augstā rēķina dēļ nesamaksāja ikmēneša pieaugušo par kredītu un gala rezultātā tika aprēķināta nokavējuma nauda.

Cilvēki var prasīt kompensēt nodarītos zaudējumus – morālo vai materiālo. Mūsu centra speciālisti var konsultēt, ja cilvēki nezina, kur vērsties, palīdzēt izdarīt izvēli un pieņemt lēmumu. Taču gadījumos, kad redzamas iedzīvotāju kļūdas tajos pašos kontos ir atrastas, bet namu pārvalde, kooperatīvs vai apsaimniekošanas kompānija nevēlas tās labot – tad tas tiešām ir nopietns pārkāpums," norāda ierēdne.

Arī pašiem iedzīvotājiem vajadzētu būt aktīvākiem – kooperatīva vadību var pārvēlēt, norāda patērētāju tiesību aizstāvji.