Tracis ap devītklasnieku eksāmeniem nav beidzies. Baltinavā šoku piedzīvo divas ģimenes; skolotāja aicina publiski atvainoties
foto: Ekrānuzņēmums no LTV video
Baltinavas vidusskolas direktora vietniece Tatjana Začeste.
Sabiedrība

Tracis ap devītklasnieku eksāmeniem nav beidzies. Baltinavā šoku piedzīvo divas ģimenes; skolotāja aicina publiski atvainoties

Jauns.lv

Atklājas arvien jaunas problēmas par pamatskolas beigšanas eksāmeniem. Kļūdaina informācija par to, ka divi devītās klases skolēni nav nokārtojuši matemātikas eksāmenu, šokējusi skolēnus, vecākus un pedagogus Baltinavā, vēsta LTV raidījums “Panorāma”.

Tracis ap devītklasnieku eksāmeniem nav beidzies. ...

Vien pāris dienas pirms izlaiduma saņemta ziņa, ka divi skolēni nav nokārtojuši matemātikas eksāmenu, tāpēc viņi nesaņems apliecību par pamatizglītības iegūšanu.

Direktors uzrunājis viena skolēna vecākus, klases audzinātāja devusies uz mājām pie otra. Tikpat pamatīgs pārsteigums piedzīvots nākamajā dienā, kad, drukājot saņemtos sertifikātus, direktora vietniece atklājusi – abi skolēni eksāmenu tomēr nokārtojuši.

"Viens audzēknis pēc šī morālā sagrāvuma bija absolūti atteicies nākt uz izlaidumu. Tad tikai pēc klases audzinātājas pierunāšanas viņš un vecāki ieradās uz izlaidumu. Tās rūgtās mieles ir ļoti nosēdušās šīm divām ģimenēm. Es domāju, ka par to kādam būtu jāatbild, vismaz jāatvainojas publiski," pauda Baltinavas vidusskolas direktora vietniece Tatjana Začeste.

Jauns.lv jau ziņoja, ka centralizēto matemātikas eksāmenu nenokārtoja 826 audzēkņi, 1920 skolēni šajā eksāmenā ieguva vērtējumu 10-19%.

Pietiekamā līmenī eksāmenu matemātikā kopumā nokārtoja 17 274 skolēni. Tāpat vissliktākos rezultātus uzrādījuši skolēni, kas pamatizglītību apguva tālmācībā - zem 20% eksāmenu nokārtoja 44,77% skolēnu, no kuriem 18,29% nesasniedza 10% vērtējumu, ziņoja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja Liene Voroņenko.

Sliktākais sniegums bijis uzdevumos par tēmām, kas apgūtas 7. klasē - laikā, kad "Covid-19" pandēmijas dēļ skolēni lielākoties vielu apguva attālināti. Grūtāk skolēniem veicies ar kompleksu problēmu risināšanu - vidējais vērtējums šajā daļā bijis 37,1%. Savukārt zināšanu, izpratnes un prasmju pārbaudē skolēni vidēji guvuši 54,6%.

Par to, kāda reakcija uz matemātikas eksāmena rezultātiem ir sociālo tīklu lietotājiem, lasi šeit!