Viedokļi
2023. gada 17. maijs, 07:07

Uzņēmējs Pēteris Šmidre par skrejriteņiem: "Ar šo mēs neko neizdarīsim! Ir jāstrādā…"

Jauns.lv

Runājot par samilzušo skrejriteņu problēmu uz pilsētu ielām, kad gājēji nevar sadalīt ietvi ar joņojošajiem stāvradžiem, uzņēmējs Pēteris Šmidre teic, ka šajā jomā pirmām kārtām ir jāsakārto infrastruktūra un jāizstrādā strikti noteikumi. Ar to aizliegšanu problēmu nevarēs atrisināt.

Medicīnas iestādēs, iestājoties siltajam laikam, ikdienu kāds pacients nonāk ar traumu, kas gūta, braucot ar skrejriteni. Tagad strauji palielinās gan skrejriteņu skaits uz ielām, gan ar tiem saistīto negadījumu skaits. Šāda problēma nav tikai Rīgā, bet arī citās lielpilsētās. Piemēram, Parīzē šopavasar pieņēma lēmumu aizliegt īres skrejriteņus, bet citās pilsētās ir obligāts nosacījums lietot ķiveres. Līdz ar to Lielais Jautājums: “Vai nepieciešams ierobežot skrejriteņu lietošanu?”

Pēteris Šmidre saka: ““Aizliegt” ir mīļākais vārds birokrātiem, jo tad nevajag risināt problēmas. Bet mēs redzam, ka šis ir ļoti populārs transporta veids. Neko neizdarīsim, būs vien ar šo jāstrādā. Pirmām kārtām, protams, tā ir infrastruktūra. Ja jaunajos rajonos to vēl kaut kā var atrisināt, tad centrā, vecpilsētā to galīgi nav tik vienkārši izdarīt. Varbūt jāpieņem kāds lēmums, ka pa centru to vajag ripināt ar rokām, nevis ar to braukt? Vai stipri ierobežot ātrumu, lai tas nepārsniegtu gājēja ātrumu?

foto: Publicitātes foto
Pēteris Šmidre saka: ""Aizliegt" ir mīļākais vārds birokrātiem, jo tad nevajag risināt problēmas."

Jebkurā gadījumā tas ir jauns izaicinājums, kuru būs jārisina. Un tas nav vienkāršs jautājums: jāizveido infrastruktūra, jāizstrādā stingri noteikumi, kuri paredz arī atbildību skrejriteņu lietotājiem”.

Viņš teic, ka transports – gan sabiedriskais, gan personiskais - vēsturiski ir “ļoti sarežģīta lieta” jau kopš tā rašanās sākuma. Uzņēmējs šai sakarā atgādina pašu pirmo autotransporta negadījumu ar upuri 19. gadsimta pašās beigās:

“Tas bija Londonā. Viens džentelmenis, vizinot savu dāmu, pārsniedza ātrumu – brauca nevis ar sešiem kilometriem stundā, bet gan 12 kilometriem stundā. Uz ielas atradās sieviete, kura redzot, ka viņai baigā ātrumā brauc virsū automašīna, sāka to baidīt ar lietussargu. Rezultātā viņu nobrauca, sieviete gāja bojā. Tiesa vadītāju attaisnoja, jo sieviete pati bijusi vainīga – neuzmanīgi uzvedās uz ceļa”.

Noslēgumā Pēteris Šmidre saka – lai arī Latvijā, salīdzinot ar iedzīvotāju skaitu, autonegadījumu upuru skaits ir viens no lielākajiem Eiropā, mēs tomēr braucam. Tādēļ vienkārša skrejriteņu aizliegšana neko nemainīs, būs vien šī situācija savādāk jārisina.

Ko Andrejs Ērglis, Pēteris Šmidre un Jurģis Liepnieks teic par skrejriteņu problēmām uz pilsētu ielām, vērojiet Jauns.lv video.

Visas Lielā jautājuma diskusijas skaties šeit.