Rīga soli tuvāk metrobusa līnijas izveidei
Rīgas Pilsētas īpašuma komiteja otrdien atbalstīja vairāku zemesgabalu pirkšanu Purvciemā metrobusa līnijas izveidei, virzot šos jautājumus tālākai lemšanai pilsētas domes sēdē.
Zemesgabali atrodas Dzelzavas, Ieriķu, Stirnu un Nīcgales ielās.
Jau ziņots, ka Dzelzavas ielas posmā no Jorģa Zemitāna tilta līdz Juglas ielai plānota neatkarīgas sabiedriskā transporta līnijas un ar to saistītās veloinfrastruktūras izbūve.
Kā skaidro Rīgas domē, projekts paredz, ka pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots pagarināt 23. trolejbusa maršrutu.
Kas ir metrobuss?
Metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par zemākām ieviešanas izmaksām.
Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tikšot nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.
Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas, kā arī uzbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.
Zemitānu stacijā pasažieri varēšot ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Projekts ir daļa no Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.
Līnijas izbūvi paredzēts veikt līdz 2026.gadam.
Pēc sākotnējām aplēsēm indikatīvās metrobusa līnijas izmaksas ir aptuveni 40,2 miljoni eiro.