Ministrija kā ātrāko risinājumu skolotāju trūkumam iesaka mentoru sistēmu
Skolotāju neaizpildīto vakanču situācija, iespējams, jaunajā mācību gadā pasliktināsies, jo izglītības iestādēs neatgriežas tie skolotāji, kuri Covid-19 pandēmijas laikā aizgāja no darba, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē pauda izglītības un zinātnes ministres padomnieks Jānis Ozols.
Kā sanāksmē norādīja Ozols, sākot no marta, pakāpeniski palielinās pedagogu vakanču skaits gan pirmsskolas izglītībā, gan vispārējā izglītībā. Vienlaikus viņš akcentēja, ka pašlaik, veicot dažādus pasākumus, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sagatavo jaunus pedagogus dažādās nozarēs. Kā piemēru Ozols minēja darba vidē balstītās mācības, kas uz jauno mācību gadu sagatavoja 72 pedagogus.
Rīgas Domes Izglītības pārvaldes priekšnieks Ivars Balamovskis norādīja, ka lielākoties trūkst pedagogu tādos mācību priekšmetos kā matemātika, latviešu valoda un dabaszinātne. Rīgā ir vairāk nekā 100 pedagogu vakances.
Pikets par pedagogu algu paaugstināšanu
Līdzekļus pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika izpildei valdības un Saeimas pārstāvji sola atrast līdz maija vidum, pēc tam grozot 2019.gada ...
Savukārt Latvijas Pašvaldību savienības ģenerālsekretāres padomniece juridiskajos jautājumos Kristīne Kinča norādīja, ka pašvaldības cenšas radošā veidā mazināt pedagogu trūkuma radītās problēmas. Tomēr bieži, cenšoties novērst pedagogu trūkumu, veidojas papildu slodze esošajiem pedagogiem, kas savukārt veicina pedagogu izdegšanu.
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja Inga Vanaga norādīja, ka 91% pedagoģijas programmu absolventu iet strādāt izglītības jomā. Tomēr vairāk nekā 50% no jaunajiem pedagogiem plāno pārtraukt strādāt skolās, ja nebūs mainīta izglītības sistēma. Tādēļ Vanaga aicināja ne tikai meklēt īstermiņa risinājumus, bet arī nodrošināt ilgstošus risinājumus pedagogu pārslodzei.
Skolotāji lielā skaitā protestē pie Saeimas
Šodien pusdienlaikā Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) rīkotajā piketā pie Saeimas sapulcējās virs 1000 pedagogu no visas Latvijas, ...
Savukārt Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas prezidents Rūdolfs Kalvāns izcēla, ka var rasties situācija, ka skolās nevarēs norisināsies noteiktu mācību priekšmetu stundas, jo trūks nepieciešamo pedagogu.
Ozols izcēla, ka šobrīd ātrākais risinājums būtu izveidot mentoru sistēmu, kas nodrošinātu jauno pedagogu vēlmi turpināt ilgtermiņā darbu izglītības iestādēs.