Politika

Papildu sniega tīrīšanas tehnikas iegādei nepieciešams ekonomisks pamatojums, skaidro Rīgas mēra vietnieks

Jauns.lv / LETA

Papildu sniega tīrīšanas tehnikas iegādei Rīgā nepieciešams ekonomisks pamatojums, ņemot vērā, ka tik intensīva snigšana, kāda galvaspilsētā piedzīvota šonedēļ, notiek reti, pauda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Papildu sniega tīrīšanas tehnikas iegādei nepiecie...

Rīgas vicemērs uzsvēra, ka pirmo reizi piedzīvota situācija, kad četras dienas pēc kārtas intensīvās snigšanas dēļ ir oranžais brīdinājums un vienu dienu sarkanais brīdinājums. Pie tik bezprecedenta intensīvas, nepārtrauktas snigšanas ar sarežģītu satiksmes situāciju ir jārēķinās, ņemot vērā, ka šādi nokrišņi, iespējams, gaidāmi reizi piecos līdz desmit gados vai pat retāk.

Ķirsis nepiekrīt, ka Rīgas dome netiek galā ar sniega tīrīšanu. Pēc viņa teiktā, pirmās un otrās kategorijas ceļi ir notīrīti un pabeigta arī trīs ceturtdaļu mazo ieliņu tīrīšana.

Ar pašreizējo tehniku panākts, ka ielas ir izbraucamas un nav ieputinātas, uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks. Politiķis atzīmēja, ka lielāks tehnikas vienību skaits noderētu, taču situācijā, kad tik intensīva snigšana varētu notikt reizi piecos vai desmit gados, nepieciešams ekonomisks pamatojums konkrētajam tehnikas daudzumam.

Ķirsis skaidroja, ka pašlaik diennaktī sniega tīrīšana izmaksā no 300 000 līdz 500 000 eiro, bet, ja iepirktu papildu tehniku, tad izmaksas varētu būt ap 600 000 līdz 800 000 eiro diennaktī.

Viņš arī norādīja uz piemēru, ka, ja tiek prognozēts sals, tad, lai veiktu ielu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem, darbinieki dežūras režīmā gaida automašīnās, kad piesals. Pat, ja arī sals neatnāk un darbu nav iespējams veikt, tas izmaksā naudu, jo darbiniekiem, kuri gaidīja dežūrrežīmā, tiek maksāts par virsstundām.

Attiecībā uz pašvaldības atbildībā esošo ietvju, kas ir ap 5% no visām ietvēm pilsētā, tīrīšanu pašlaik spēkā ir līgums ar uzņēmumu "Clean R". Kā sacīja Ķirsis, ja šo ietvju tīrīšana neuzlabosies, tad ar šo uzņēmumu nāksies līgumu lauzt. Vaicāts sīkāk par termiņiem līguma ar "Clean R" vērtēšanai, politiķis skaidroja, ka šis jautājums ir galvaspilsētas izpilddirektora pārziņā.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks norādīja, ka pašlaik ar resursiem ietvju sakopšanā palīdz pilsētas Teritorijas labiekārtošanas pārvalde. Ietves satīrīt sava īpašuma priekšā ir konkrētajam īpašniekam, atzīmēja Ķirsis.

Centralizēta ietvju tīrīšana izmaksātu desmit līdz 20 miljonus eiro un pilsētai šādas naudas neesot. Ietvju garums varētu būt apmēram tādā pašā garumā kā ielu kopgarums - 1200 kilometri, rēķinot, ka daļā no ielām ietvju nav, bet citās ir abās pusēs. Ja tiktu nolemts, ka divu, trīs stundu laikā pēc snigšanas vajag satīrīt ietves, kur dažādu kāpnīšu, ceļa zīmju dēļ nepieciešams arī roku darbs, tas prasītu "mežonīga skaita" darbinieku armiju, kuriem atlikušajos desmit mēnešos, kad nesnigtu, nebūtu īsti, ko darīt, skaidroja Ķirsis.

Jau vēstīts, ka Rīgas domē sestdien informēja, ka pēc intensīvās snigšanas sestdienas rītā maģistrālās un otrās kategorijas ielas Rīgā ir sakoptas un ir izvests sniegs no Vecrīgas un Brīvības laukuma.

Beidzoties augstākā līmeņa sarkanam brīdinājumam par snigšanu Rīgā, sakopšanas darbi noritējuši bez pārtraukuma arī visu nakti uz sestdienu un bija paredzēts, ka turpinājās nedēļas nogalē. Ielas tīrītas un kaisītas četras reizes, kopējam attīrāmo kilometru garumam sasniedzot gandrīz 4000 kilometru.

Kā ziņots, Rīgas pašvaldība nolēmusi sodīt uzņēmumam "Clean R", kas atbild par pašvaldības ietvju ziemas uzturēšanu, piemērojot līgumsodu 900 eiro apmērā par dienu, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Atkārtota soda gadījumā tā apmērs sasniegs 1500 eiro par dienu.

Ja darbu izpildes kvalitāte tuvākajās dienās saglabāsies neapmierinoša, Rīgas pašvaldība plāno operatīvi lauzt līgumu, kas pašlaik ir spēkā līdz decembra beigām.