Kurš uzņemas atbildību par negadījumiem ar nomas skrejriteņiem?
Nomas skrejriteņi, kas strauji kļuvuši par populāru pārvietošanās veidu, nu jau ir ierasts skats Rīgas ielās. Taču nolietotākie no tiem mēdz arī salūzt, dažreiz pat brauciena laikā, vēsta raidījums “900 sekundes”.
Kad skrejriteņa mazais ritenis atsitas pret apmali, tas saņem diezgan lielu triecienu, norāda skrejriteņu nomas kompānijas “Fiqsy” vadītājs. Viņš atzīst, ka jaunie transportlīdzekļi tiek lietoti diezgan nesaudzīgi.
Taču, ja brauciena laikā skrejritenis salūzt, kompānija pret transportlīdzekļa nomniekiem nevēršas.
“Šobrīd mēs uzskatām, ka tā ir mūsu atbildība, lai skrejritenis būtu kārtībā,” norāda kompānijas pārstāvis. “Mēs to savācam un sataisām, lai ar to atkal varētu braukt.”
Parasti skrejriteņu nomas noteikumos paredzēts, ka pirms katras nomāšanas ir vizuāli jāpārbauda skrejriteņa stāvoklis, jāpārbauda bremzes un jāpārliecinās, ka gaismas ir iedegtas. Nomnieks, uzsākot braukšanu, apliecina, ka skrejritenis ir pārbaudīts un bijis atbilstošs braukšanai.
Skūteru nomas kompānijas “Bolt” pārstāvis norāda, ka domstarpību gadījumos eksperti parasti spēj noteikt, kāpēc skūteris ir cietis. Ierasti negadījuma iemesls ir vadītāju braukšanas stils.
“Tas, kā šis lietotājs brauc, tā ir viņa atbildība,” norāda “Bolt” pārstāvis. “To mēs nevarēsim nokontrolēt.”
Ja tiek gūta kāda trauma, piemēram, pamatīgāki sasitumi, ir jāsauc policija un jāinformē nomas uzņēmuma pārstāvji. Tādā gadījumā policija noteikts atbildīgo, kuram būs jāsedz ārstniecības un citu izdevumu segšana.