“airBaltic” lidmašīnai tūlīt pēc nosēšanās izslēgušies abi dzinēji - lidsabiedrība veic izmeklēšanu
Ārvalstu medijos izlasāms, ka 11. jūlijā aviokompānijas “airBaltic” lidmašīnai “Airbus A220-300” tūlīt pēc nosēšanās atslēgušies abi dzinēji.
Kā ziņo Airlive.net, “airBaltic” reiss BT-139 no Rīgas uz Kopenhāgenu (Dānija), piezemējies uz lidostas skrejceļa 04L, kad piepeši abi gaisa kuģa “Pratt & Whitney PW1500G” dzinēji automātiski izslēgušies.
“airBaltic” skaidro notikušo
Jauns.lv sazinājās ar “airBaltic” un Latvijas lidsabiedrība apstiprināja, ka 11. jūlijā tās lidojums BT-139 Rīga-Kopenhāgena pieredzēja abu dzinēju izslēgšanos pēc tam, kad lidmašīna pabeidza drošu nosēšanos uz skrejceļa.
“Lidmašīnas “Airbus A220-300” ir aprīkotas ar jaudas kontroles traucējumu pielāgošanas (Thrust Control Malfunction Accommodation) sistēmu, kas novērš nekontrolēti augstu jaudu pacelšanās vai nolaišanās laikā un tiek automātiski aktivizēta tikai lidmašīnai, atrodoties uz zemes. Brīdī, kad lidmašīna jau bija nosēdusies uz zemes, sistēma atslēdza dzinējus,” informēja kompānijas Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.
“Drošība ir “airBaltic” galvenā prioritāte. Lidsabiedrība strādā kopā ar lidmašīnas ražotāju “Airbus” un dzinēju ražotāju “Pratt & Whitney” pie izmeklēšanas. “airBaltic” līdz šim līdzīgu gadījumu nebija piedzīvojusi,” viņa piebilda.
“airBaltic” arī pateicas savai profesionālajai apkalpei par situācijas atrisināšanu, ievērojot uzņēmuma drošības vadlīnijas.
Zināms, ka konkrētā “airBaltic Airbus A220-300” lidmašīna (YL-AAQ) atkal veic regulāros lidojumus.