Sabiedrība
2021. gada 20. aprīlis, 22:41

Sūrais Covid-19 pandēmijas laiks: trūcīgākajiem dzīve kļuvusi vēl grūtāka

TV3 ziņas

Pandēmijā cilvēki ar zemākiem ienākumiem, visticamāk, kļuvuši vēl nabadzīgāki, vērtē pārtikas ražotāji, izjūtot arvien augošo pieprasījumu pēc pārtikas produktiem zemo cenu kategorijā, vēsta TV3 Ziņas.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Pirms vairākiem mēnešiem secinot, ka produkti ar parasto cenu stāv plauktā ilgāk, pārtikas ražotāji bijuši spiesti cenu līmeni pazemināt.

"Citu variantu nav! Ražotājs ir ieinterisēts, lai prece apritē iet ātrāk. Vairāk, daudz vairāk pērk tās preces, kurām ir akcijas. Vairāk pieprasīti arī ģimenes paku iepakojumi, kas bez šaubām ir arī lētāki," norāda Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas vadītāja Ināra Šure.

Biedrībā "Latvijas Pretnabadzības tīkls" uzsver – tās esot sekas darboties aizliegtajām, ierobežotajām un tām pakārtotajām nozarēm.

"Dīkstāves pabalsts tiešām ir fizioloģisks izdzīvošanas jautājums. Ir liela iedzīvotāju daļa, kurai ir ļoti jāskatās ko viņi pērk, vai tas ir lēts un vai viņš var nopirkt sieru vai siera izstrādājumu," norāda Agroresursu un ekonomikas institūta vadošā pētniece Ingūna Gulbe.

No otras puses – sabiedrības turīgajā daļā tieši audzis premium klases pārtikas produktu patēriņš, maksājot vairāk par zīmolu, ērtāku iepakojuma veidu, dārgākām izejvielām, saka pārtikas ražotāji.

Agroresursu un ekonomikas institūta vērtē – šai daļai sabiedrībai citur jau neesot kur naudu tērēt.

"Kovids ir padarījis nevienlīdzības šķēres vēl lielākas, bagātie daļa ir kļuvusi vēl bagātāka un pārtikušāka, cilvēki ar maziem ienākumiem, kas strādāja jau tā ne pārāk apmaksātās nozarēs ir kļuvuši vēl nabadzīgāki," norāda Ingūna Gulbe.

Arī banku sektors, piemēram, "Swedbank" redz, ka vidusslānis spējis pandēmijas gadā uzkrāt naudu, jo ierobežojumu dēļ, piemēram, neceļo vairākas reizes gadā, nav pasākumu. Visvairāk naudu uzkrājuši gados jaunie. 

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās