Šuplinska pirmajās āra nodarbībās iesaka pievērst uzmanību bērnu psihoemocionālajam stāvoklim
Āra nodarbībā skolotājam būs iespēja vērst uzmanību uz bērnu psihoemocionālo labsajūtu, kāda izveidojusies attālināto mācību laikā, trešdien preses konferencē atklāja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).
Viņa norādīja, ka pirmajās tikšanās reizēs iesaka pievērst uzmanību bērnu komunikācijai, iespējai izrunāties, izstāstīt savu pašsajūtu. "Un tikai pakāpeniski šīs nodarbības ieteiktu papildināt ar izglītojošiem elementiem. Āra nodarbība, protams, nevar aizstāt ne klātienes nodarbību, ne attālinātajā procesā ierasto gaitu. Tā ir domāta, pirmkārt, lai bērni komunicētu, otrkārt, lai bērni kustētos, bet, treškārt, lai mazinātu spriedzi, kas ir radusies šajā ilgajā attālināto macību procesa laikā, jo īpaši vecumposmā sākot no 7. klases," skaidroja Šuplinska.
Ministre uzskata, ka vienlaikus tā ir iespēja kopīgi atkārtot vai saprast kādu jaunās vielas uzdevumu. "Mēs vēršam uzmanību, ka tā arī ir attālinātā mācīšanās, mainot vidi un meklējot nestandarta risinājumus," teica Šuplinska.
Atbildes uz precīziem nozares pārstāvju jautājumiem, kā arī ieteikumus, kā organizēt nodarbības svaigā gaisā, varēs rast rīt plānotā IZM seminārā.
No pirmdienas formālās un neformālās izglītības procesu epidemioloģiski drošākajās pašvaldībās var īstenot ārtelpās, ļaujot pulcēties grupās līdz 20 cilvēkiem.
Minētā atļauja būs spēkā divas nedēļas pašvaldībās, kur kumulatīvais saslimstības ar Covid-19 rādītājs nepārsniedz 250 gadījumus uz 100 000 cilvēku. Šādā veidā mācības klātienē var norisināties ārtelpās pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpes izglītojamajiem.
Formālajā izglītībā skolas var īstenot līdz piecām nodarbībām, bet neformālajā izglītībā līdz divām nodarbībām no konkrētajā nedēļā paredzēto nodarbību skaita, vienai nodarbībai nepārsniedzot 40 minūtes.
Lai izglītības process mācībām ārtelpās tiktu organizēts kontrolētā veidā, nepasliktinātu epidemioloģisko situāciju un neveicinātu epidemioloģiskās drošības riska pieaugumu, rīkojumā noteikti ierobežojumi gan nodarbību maksimālam skaitam nedēļā, gan arī vienas nodarbības norises maksimālam ilgumam neformālajā izglītībā, kas ir analoģisks ar vienas mācību stundas un individuālas konsultācijas ilgumu - 40 minūtēm.