Jaunajā sezonā vairs nerādīs augstu vērtēto izrādi "Mihails un Mihails spēlē šahu"
"Ja amerikāņiem ir Džons Keidžs, kurš mainīja attieksmi pret avangarda mūziku, tad mums ir Mihails Tāls, kura simboliskā uzvara šaha spēlē ar Mihailu Botviņiku mainīja domāšanu arī šaha pasaulē," par operlekciju stāsta tās režisors Viesturs Meikšāns.
Kultūra

Jaunajā sezonā vairs nerādīs augstu vērtēto izrādi "Mihails un Mihails spēlē šahu"

Jauns.lv

Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) jaunajā sezonā vairs nerādīs augstu novērtēto iestudējumu "Mihails un Mihails spēlē šahu", intervijā sacīja LNOB valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš.

Jaunajā sezonā vairs nerādīs augstu vērtēto izrādi...

Viņš atzina, ka tas bija savdabīgs un ļoti interesants darbs, taču iestudējums tapis Jaunajā zālē un arī pilnībā izpārdota izrāde sedza tikai pusi no tās izmaksām.

"No sākuma šai izrādei bija sponsors, un tikmēr viss bija labi, bet, kad šis līgums beidzās, mums tas izrādījās zaudējumus nesošs projekts. Jo mēs šo izrādi vairāk spēlējām, jo tā radīja lielākus mīnusus,"

atzina LNOB vadītājs.

Liepiņš pastāstīja, ka dažas izrādes "Mihails un Mihails spēlē šahu" bijušas pilnībā izpārdotas, taču nav bijis arī tā, ka cilvēki stāvētu rindā.

"Kā mazās zāles projekta pasākums tas bija ļoti veiksmīgs iestudējums – ar ļoti interesantu domāšanas veidu utt. Bet teātrim ir svarīgs arī ieņēmumu plāns," viņš sacīja.

Kristapa Pētersona operas-lekcijas pirmizrāde notika 2014.gada 3.decembrī. Iestudējums bija iekļauts Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas gada programmā. Iestudējums ieguvis ""Latvijas Gāzes" Gada balvu operai" par īpašiem mākslinieciskiem sasniegumiem, "Spēlmaņu nakts" gada balvu oriģināldramaturģijā, "Lielo mūzikas balvu 2014" kategorijā "Gada uzvedums" un "Dienas balvu kultūrā 2014", kā arī ticis nominēts "Kilograms kultūras" balvai kategorijā "Pārsteigums".

Skats no izrādes mēģinājuma.
Skats no izrādes mēģinājuma.

"Nevienu darbu, lai kāds tas nebūtu, nav iemesla ņemt nost no repertuāra, ja to apmeklē. Piemēram, "Toska" ir ļoti labs iestudējums ar ļoti labiem dziedātājiem. Bet ar visu to un pat ar īpašu Pučīni reklāmu, skatītāju nebija pietiekami daudz," teica Liepiņš.

Viņš uzsvēra, ka katram iestudējumam ir sākums un beigas, teātros to sauc par izrādes izļurkāšanos – izpildītājiem pazūd asums, noplūk dekorācijas. Ir gan arī izrādes ilgdzīvotāji, piemēram, "Aīda".

"Jā, mēs to spēlējam divas reizes gadā, ja dziedāt ierodas Aleksandrs Antoņenko vai kāda cita zvaigzne. Mēs vairs nevaram pārsteigt ar jaunu uzvedumu, jo operas cienītāji to ir redzējuši vismaz divas reizes,

tādēļ mums ir jāpārsteidz ar izpildītājiem," atzina LNOB vadītājs.

BNS/Publicitātes foto