foto: Personīgais arhīvs
No viena karstā punkta uz citu: tālbraucējs Juris stāsta par braukāšanu pa pandēmijas skarto Eiropu
Juris Latviju pameta divas dienas pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas - 10. martā. Līdz šim šoferim ir sanācis pabūt gan Covid-19 smagi skartajā Itālijā, gan Francijā.
Sabiedrība
2020. gada 6. aprīlis, 06:07

No viena karstā punkta uz citu: tālbraucējs Juris stāsta par braukāšanu pa pandēmijas skarto Eiropu

Edvīns Rakickis

Jauns.lv

Laikā, kad Eiropas Savienības (ES) iekšējās robežas ir slēgtas un vairums no mums ir spiesti, vai paši izvēlas pavadīt laiku nošķirti no sabiedrības, ir cilvēki, kuru darbs paredz pandēmijas krīzē ierauto valstu apceļošanu.

To starpā ir arī tālbraucēji, kuru savulaik ierastie galamērķi pēdējos mēnešos ir pārvērtušies par Covid-19 karstajiem punktiem.

Sīkāk par to, kāda gaisotne šobrīd valda vīrusa slimības vissmagāk skartajās ES valstīs, sarunā ar Jauns.lv izstāsta tālbraucējs Juris.

Viņš martā jau pabijis Francijā, Dānijā un Itālijā, turklāt pašlaik dodas uz Spāniju.

Ceļā šoferis ir devies kopā ar sievu, kamēr Latvijā abus gaida bērni.

Ceļā pa pandēmijas skarto Eiropu

Laikā, kad Eiropas Savienības (ES) iekšējās robežas ir slēgtas un vairums no mums ir spiesti, vai paši izvēlas pavadīt laiku ...

gallery icon
22

Itālijā "iztiek bez sarkasma”

“No Latvijas izbraucām 10. martā un galvenais galamērķis bija Dānija. Vedām uz turieni dažādus produktus,” atklāj Juris.

Šoferis skaidro, ka dienā kad izbraucis no valsts, viņa darbadevējs nav vīrieti īpaši informējis vai konkrēti instruējis, kā rīkoties, ņemot vērā to, ka jau tolaik bijis skaidrs – koronavīrusa draudi Eiropā un pasaulē kopumā pieņemas spēkā.

“Dānijā ieradāmies 12. vai 13. martā, precīzi uz sitiena datumu nepateikšu. Visu informāciju saistībā ar Covid-19 ieguvām un joprojām iegūstam no masu medijiem, interneta. Tostarp arī par ārkārtējo situāciju Latvijā, kas tika ieviesta divas dienas pēc tam, kad pametām valsti. Saprotams, ka došanās uz Itāliju mani uztrauca, ņemot vērā šausmīgos apstākļus. Sākumā atteicos, kaut kā sanāca izvairīties, taču pēc tam – kļuva skaidrs, ka tik un tā būs jābrauc,” stāsta šoferis.

Tā nu pandēmijas smagi skartajā valstī Juris kopā ar sievu ieradies ap 20. martu – tolaik pasauli jau atkārtoti satricinājušas ziņas par daudzajiem saslimušajiem un mirušajiem Itālijā.

Ieskats koronavīrusa nomocītās Itālijas pilsētas Bergamo dzīvē

gallery icon
32

“Visas ielas bija tukšas, nebija nedz parasto pilsoņu, nedz armijnieku un policistu – tie patrulēja vien pa mazākām ielām. Robežas bija brīvas. Varēja viegli tikt cauri, jo pārbaudīja tikai vieglās pasažieru automašīnas. Milāna bija absolūti tukša. Uz Itāliju vedām pārtiku, prom no turienes – saldējumu,” turpina Juris.

“Itālijā kravas izkraušanas un iekraušanas process noritēja ļoti stingri. Mums pašiem jau saskarsme ar turienes vidi nav paredzēta – piebraucam klāt, nostājamies, cilvēki tiek galā ar kravu, braucam prom. Taču vietējie bija maskās, ar cimdiem un citiem drošības līdzekļiem. Tur viss bija pa nopietno, nekāda sarkasma par notiekošo,” stāsta latvietis.

Jaunā koronavīrusa sekas - tukšas lielākās Itālijas pilsētas

Itālijas varasiestādēm cenšoties apturēt koronavīrusa krīzi, ceturtdien valstī stājušies spēkā vēl stingrāki ierobežojumi attiecībā uz veikalu un citu uzņēmumu darbību. ...

gallery icon
92

Dzīve paiet automašīnas kabīnē

Atšķirīga pieredze esot bijusi Dānijā. Lai arī tur ir ne mazums Covid-19 saslimšanas un nāves gadījumu (4369 apstiprinātie, 179 mirušie, saskaņā ar 5. aprīļa datiem), tur iekraušanas un izkraušanas darbi vēl martā noritējuši “pa vecam” – nevienam neesot bijis ne cimdu, ne masku.

Tā tas bijis veselās divās kompānijās, ar kurām Juris sadarbojies.

Kā nākamā pieturvieta Jurim ar sievu ir paredzēta Madride Spānijā – arīdzan Covid-19 smagi skarta vieta.

“Šī darba ritms tā pa lielam, jau nav mainījies – cenšamies būt maksimālā izolācijā. Francijā visi veikali un degvielas uzpildes stacijas ir ciet, taču pie tām esošās tualetes ir vaļā. Tās tad arī izmantojam. Pārējā diena aizrit lielākoties automašīnas kabīnē,” stāsta šoferis.

Juris gan piebilst, ka arī viņa profesiju Covid-19 pandēmija ir skārusi – algas ir sarukušas, domājams, būšot arī citas pārmaiņas.

Latvijā Juris kopā ar sievu plāno atgriezties pēc nedēļas, taisnā ceļā no Spānijas.

Šoferis atklāj, ka nekādas vadlīnijas un instrukcijas par nepieciešamību pašizolēties pēc atgriešanās no darbadevēja nav saņēmis, taču pavisam noteikti to darīs gan sabiedrības, gan savu bērnu drošības dēļ.

Aktuālie dati par Covid-19 Latvijā

Jaunā koronavīrusa izraisītā slimība Covid-19 aizvadītajā diennaktī apstiprināta 24 cilvēkiem, bet kopumā valstī ar to saslimuši jau 533 cilvēki, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) apkopotā informācija.

Tādējādi kopējais valstī atklāto Covid-19 gadījumu skaits diennakts laikā pieaudzis par 4,72%.

Iepriekšējā diennaktī veikti 1300 izmeklējumi personām ar aizdomām par saslimšanu ar Covid-19, bet līdz šim kopumā Latvijā veikti 20 680 Covid-19 testi. Tādējādi no visiem līdz šim Latvijā veiktajiem Covid-19 testiem pozitīvi bijuši 2,85%.

Patlaban slimnīcās ārstējas 36 Covid-19 pacienti, tajā skaitā 32 ar vidēju slimības gaitu, bet četri - ar smagu.

Kā ziņots, līdz piektdienai Covid-19 pacienti konstatēti 54 Latvijas pašvaldībās. Visvairāk saslimušo ir Rīgā, Jūrmalā, Ķekavā, Liepājā un Jelgavā.

SPKC Infekcijas slimību riska analīzes un profilakses departamenta direktors Jurijs Perevoščikovs iepriekš Latvijas Radio pastāstīja, ka, ņemot vērā Latvijas apdzīvotības blīvumu un savlaicīgi ieviestos drošības pasākumus, Latvijas situācija koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības ierobežošanā uz vairuma Eiropas valstu fona ir labāka.

Pēc viņa teiktā, galvenais faktors, kas pamato minēto apgalvojumu, ir tas, ka Covid-19 epidēmija Latvijā vēl ir sākotnējā fāzē, turklāt tiek ievēroti stingri karantīnas pasākumi.

No 13. marta līdz 14. aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojošu pasākumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību.