Dagdas novada dome atsakās reorganizēt 54 audzēkņu Andrupenes pamatskolu
foto: LETA
Renovētās Daugavpils Valsts ģimnāzijas telpas.
Novadu ziņas

Dagdas novada dome atsakās reorganizēt 54 audzēkņu Andrupenes pamatskolu

Jauns.lv / LETA

Lai arī Andrupenes pamatskolā mācās tikai 54 audzēkņi, Dagdas novada dome lēmusi nodrošināt skolas programmu akreditāciju, izglītības iestādi nereorganizējot.

Dagdas novada dome atsakās reorganizēt 54 audzēkņu...

Šajā mācību gadā pamatskolā vispārējās pamatizglītības programmu apgūst 54 audzēkņi, tai skaitā speciālo programmu - seši skolēni. Plānots, ka nākamajā mācību gadā izglītojamo skaits būs 49, tai skaitā četri - speciālajā programmā. 

Izglītības iestādes programmas bija akreditētas līdz 1.decembrim, un, skatot jautājumu par programmu tālāko akreditāciju, iestādes direktors Artūrs Babris ierosinājis Andrupenes pamatskolu reorganizēt par Dagdas vai Ezernieku vidusskolas izglītības iestādes filiāli vai sākumskolu un lūgt Izglītības kvalitātes valsts dienestu (IKVD) atlikt akreditāciju līdz 2021./2022.mācību gada decembrim.

Akreditācijas atlikšana būtu iespējama, ņemot vērā Ministru kabineta noteikumus, kas nosaka, ka IKVD var pagarināt izglītības iestādes un tās īstenotās izglītības programmas akreditācijas termiņu, bet ne ilgāk par diviem gadiem, ja akreditācijas termiņš beidzas izglītības iestādes reorganizācijas, likvidācijas laikā, izglītības iestādes būvniecības vai telpu renovācijas laikā. 

Taču lēmums reorganizēt skolu ar 2021./2022.mācību gadu par kādas lielākās Dagdas novada pašvaldības izglītības iestādes filiāli vai sākumskolu un lūgt IKVD atlikt Andrupenes pamatskolas akreditāciju netika pieņemts. Domes sēdes protokols liecina, ka astoņi deputāti bijuši pret direktora ierosinājumu, bet septiņi balsojumā atturējās.

Pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta nodaļas vadītāja Marija Mickeviča pastāstīja, ka darbs skolā turpinās, bet janvāra beigās sāksies programmu akreditācija. Pēc viņas teiktā, domē vairs nav paredzēts aktualizēt jautājumu par skolas iespējamo reorganizāciju, jo korekcijas izglītības iestāžu tīklā var ievest administratīvi teritoriālā reforma.