Timrots par to, kā droši izvilkt auto no grāvja
Kā dabūt ārā mašīnu no grāvja? Uz šo jautājumu detalizēti ar reālu piemēru atbild auto un satiksmes raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots.
Liekas, kas var būt vienkāršāk - piesien striķi un izvelc, bet, lai to izdarītu droši, jāatceras desmitiem sīkumu, norāda eksperts.
“Pirmā lieta, ja izdomājat kādam palīdzēt - atstāt savu mašīnu drošā vietā un padarīt to pamanāmu, ieslēgt avārijas gaismas." Tāpat esot svarīgi padarīt redzamu citiem arī sevi pašu: “Ja kādam iesiet palīgā, nepieciešams uzvilkt gaismu atstarojošo vesti.”
Timrots norāda arī uz vēl kādu ļoti būtisku detaļu: “Ejot palīgā cilvēkam, pavērojiet, vai viņš nav dzēris. Skaidrā jau retāk grāvī trāpa. Ja jūt, ka nes no viņa, tad gan nevajag palīdzēt.” Pēc raidījuma vadītāja teiktā, “prātīgi” būtu izlikt arī avārijas trīsstūri un pēc tam neaizmirst arī savākt.
Svarīgā detaļa - striķis: “Gadās, ka striķim galā nav āķa. Tad mezgls jāuzmet tāds, lai prastu atsiet. Vai arī izmantojam āķus. Pie ļoti skarbas vilkšanas šie āķi gan parasti notrūkst. Svarīgs ir arī striķa garums.”
Sēžoties pie stūres un sākot vilkšanu, būtiski esot rīkoties prātīgi un vērot apkārtni. “Jāatrod segums ar saķeri, un lai tiek taisni uz priekšu bez lielas ņemšanās. Uzmanīgi nostiepjam striķi un mēģinām izvilkt,” demonstrē Timrots. Ja tajā brīdī mašīna, kura velk, sāk spolēt un īsti nekāda cīņa nenotiek, tad var mazliet striķi atslābināt un uzsākt braucienu ātrāk: “Un ar mašīnas inerci raustīt ārā otru automašīnu no grāvja.”
Tāpat, lai kāds būtu aukstums, šofera logs jāatstāj vaļā, lai abi vadītāji varētu savā starpā sazināties.