foto: Ekrānuzņēmums no "Facebook",
Ļaudis Cēsīs neizpratnē – jāsteidz uz vilcienu, taču ceļu pāri sliedēm bloķē garš kravas vilciens
Neesot bijis iespējams redzēt ne garā kravas vilciena sastāva sākumu, ne beigas.
Sabiedrība
2019. gada 22. marts, 05:11

Ļaudis Cēsīs neizpratnē – jāsteidz uz vilcienu, taču ceļu pāri sliedēm bloķē garš kravas vilciens

Jauns.lv

“Facebook” parādījies kāds foto no Cēsu vilciena stacijas, kurā redzams kā vienīgo tuvumā esošo gājēju celiņu pāri sliedēm, kurš ved uz un no stacijas, bloķē garš kravas vilciens.

“[...] Tā izskatījās Cēsu stacijā pagājušās piektdienas vakarā. Tikko biju atbraukusi ar vakara vilcienu, kas no Rīgas atiet plkst. 18:10. Tālāk mans ceļš vestu pa gājēju celiņu pāri dzelzceļam [...]. Bet priekšā prečinieks! Skaties, uz kuru pusi gribi, gals tam nav saskatāms. Vīrs satraucies zvana – otrā pusē kāda sieviete tādā paša apmulsumā kā es šajā brīdī laikam netiekot uz vilcienu, no kura esmu izkāpusi un kurš turpina ceļu uz Valgu,” portālā “Facebook” raksta Zane.

Viņai šādās situācijās ir gadījies nonākt jau iepriekš: “Atnāku līdz stacijai, tūlīt pienāks mans vilciens plkst. 6:31, bet priekšā aizbīdīts kaut kāds garais sastāvs. Rāpties pa apakšu baidos, gaidīt, kad izkustēsies – tas var nozīmēt, ka nokavēšu. Atliek iet apkārt, kas arī ir riskanti!”

Šajā reizē vilciens esot palicis uz vietas diezgan ilgi, turklāt vairāki cilvēki esot līduši tam pa apakšu, stāsta aculieciniece. “Piepeši prečinieks nograb un sāk braukt. Laime, ka neviena nav apakšā, tomēr nešķiet normāli, ka tad, kad pienāk pasažieru vilciens, vienīgo gājēju pāreju šķērsot nav iespējams!” pauž Zane.

Par līdzīgām vietām un situācijām tiek ziņots arī komentāros. Šādi mēdzot gadīties arī Salaspils stacijā.

“Latvijas dzelzceļš” skaidro notikušo

Incidentu ar gājēju celiņu pāri sliedēm skaidroja VAS “Latvijas dzelzceļa” korporatīvās komunikācijas projektu vadītāja Ella Petermane.

“Ja gājēju pāreja atrodas vienā līmenī ar dzelzceļa sliedēm, tad pastāv iespējamība, ka vilciens var aizšķērsot gājēju pāreju. Šādas situācijas, kad vilciens aizšķērso gājēju pāreju, ir saistītas, piemēram, ar cita vilciena caurlaišanu, ritošā sastāva apskati, vagonu atkabināšanu, manevru darbu veikšanu vai arī, ja tiek konstatēta bīstama situācija vilciena sastāvā. Ja ir nepieciešama vilciena apturēšana uz ilgāku laika periodu, tad vagoni tiek atkabināti. Gadījumos, kad ir nepieciešama īslaicīga vilciena atstādināšana, kā tas ir bijis arī Jūsu minētajā gadījumā – vagoni netiek atkabināti, jo atkabināšanas process varētu būt ilgāks nekā vilciena apturēšanas laiks. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām,” pauda kompānijas pārstāve.

Reaģējot uz aculiecinieces stāstiem par cilvēkiem, kuri līduši pa vilciena apakšu, “Latvijas dzelzceļš” stingri piekodina, ka no šādas rīcības ir jāizvairās, jo tā apdraud cilvēka dzīvību.