foto: Facebook
Viedtālrunis acu priekšā sakarst un uzpūšas, bet servisā pasaka, ka tā nav telefona vaina
Kad telefons piepūtās, tā īpašniece Zita to iznesa ārā no picērijas, baidoties, ka varētu uzsprāgt.
Sabiedrība
2018. gada 25. jūnijs, 06:33

Viedtālrunis acu priekšā sakarst un uzpūšas, bet servisā pasaka, ka tā nav telefona vaina

Edvīns Rakickis

Kas Jauns Avīze

Biedējošu situāciju ar viedtelefonu piedzīvojusi Zita no Ķeguma – aparāts sakarsa, piepūtās un izliecās, radot bažas, ka tūdaļ uzsprāgs. Dažu satraukuma pilnu minūšu laikā telefons kaut cik atguva normālo formu, taču ieslēgt to vairs nav bijis iespējams un baterija piepūtusies. Visvairāk Zitu šokējusi servisa reakcija – veicot diagnostiku, nav atzīts, ka piepešā telefona deformēšanās būtu ražotāja vaina.

Šķita, ka tūlīt uzies gaisā

“Mierīgā svētdienā devos uz skaistu koncertu Rīgā. Iegājām ar draugu picērijā. Kā ierasts, reizi pa reizei katrs arī ielūkojāmies savā telefonā. Tās bija sekundes, kad mans "Samsung Galaxy A5" kļuva karsts kā gludeklis, un mūsu acu priekšā pilnībā izliecās tā stikliņš, kas pacēlās apmēram 1,5 cm virs korpusa. Ziniet, sajūta bija ārkārtīgi neomulīga, jo šķita, ka tas tūlīt uzies gaisā un mazākais, kas mani sagaida, ir kādas rokas vai sejas traumas,” feisbukā piedzīvotajā dalās telefona īpašniece.
Viņa iznesusi aparātu ārpus picērijas un nolikusi uz bruģa: “Protams, ka cerēju un gaidīju, kad tas atdzisīs. Tas arī notika pēc kādām minūtēm 10–15, bet katra no tām šķita mūžību gara. Protams, stikliņš atdziestot pietuvinājās atpakaļ korpusam.”

foto: Facebook
Pēc 10-15 minūtēm "Samsung" telefons atguva iepriekšējo formu, taču vairs nebija ieslēdzams.

Neesot ražotāja vaina

Telefona īpašniece vērsusies autorizētajā servisā "TSC Latvija", kur piedāvāta tikai maksas diagnostika. “Es visu saprotu, telefonam augustā būtu trīs gadi un garantijas nosacījumi sen aiz muguras. Un tagad sāksies interesantākais. Kad saņēmām tehnisko atzinumu, bijām vairāk nekā šokēti,” stāsta Zita.
Atzinumā, kuru viņa publicējusi feisbukā, uzsvērts: iekārta neatbilst garantijas prasībām (tā pienāktos, ja nebūtu pagājuši vairāk nekā noteiktie 24 mēneši kopš pirkuma brīža); ir lietota neatbilstoši ražotāja ekspluatācijas un garantijas noteikumiem; izraisītajos defektos ražotāja vainas nav. Uzskaitītas detaļas, kuras būtu nepieciešams nomainīt, ja pasūtītu remontu, un nosauktas tālruņa labošanas izmaksas – 144,94 eiro (bez PVN).
Zita ir neizpratnē un vaicā gan servisam, gan "Samsung" – vai tas ir normāli, ka telefons pēkšņi kļūst gludekļa karstumā un tam izliecas stikls?

“Kur ir minētās spēcīgās buktes korpusā, kuru dēļ sprāgt ir gatava telefona baterija? Šo jautājumu gribētu pajautāt tehniķim, kas veica diagnostiku, rūpīgi veroties acīs. Ko nozīmē lietot iekārtu neatbilstoši ražotāja ekspluatācijas un garantijas noteikumiem? Likt sekcijā aiz stikla?” vaicā Zita.

Uz korpusa atklātas triecienu pēdas

"TSC Latvija" arī laikrakstam uzsver, ka bezmaksas remontu nodrošina tikai divus gadus pēc pirkuma, turklāt iekārtai jāatbilst ražotāja garantijas nosacījumiem. “Mēs nenoliedzam faktu, ka iekārta ir bijusi uzkarsusi un deformējusies. Fizikas likumus nav iespējams apstrīdēt. Noteiktos apstākļos litija jonu akumulators var šādi reaģēt. Apskatot iekārtu, uz korpusa tika konstatētas triecienu pēdas. Konkrētajā situācijā iekārtas apkalpošana garantijas remonta ietvaros nemaz nevarēja būt, jo garantijas periods ir beidzies,” teikts atbildē. Tā kā kliente uzstājusi, ka vēlas saņemt rakstisku atzinumu par telefona atbilstību garantijas nosacījumiem, tas pieņemts servisā un veikta diagnostika – šis pakalpojums ietver novērtējumu par remonta un bojāto detaļu nomaiņas izmaksām.

foto: TSC Latvija
Servisā norāda,ka telefona defektos ražotājs nav vainojams, bet uz korpusa atklāti trieciena radīti bojājumi.

Par notikušo varot skaidroties pie ražotāja

Secināts, ka telefons neatbilst garantijas nosacījumiem, jo uz korpusa ir mehāniski bojājumi. "TSC Latvija" arī norāda, ka šādas situācijas būtu jārisina ar ražotāju, jo serviss nevar pieņemt lēmumu mainīt vai remontēt iekārtu par ražotāja līdzekļiem ārpus garantijas perioda. Par konkrēto gadījumu ražotājs esot informēts, Zitas kundzei ieteikts pašai sazināties ar "Samsung", jo serviss klientes informāciju tālāk nodot nedrīkst.

Atsauca miljoniem telefonu

2016. gadā Dienvidkorejas uzņēmums "Samsung Electronics Co". apturēja viedtālruņa "Galaxy Note 7" tirdzniecību pēc akumulatoru uzsprāgšanas gadījumiem un atsauca tos no veikaliem un pircējiem. Daudzas aviosabiedrības drošības labad aizliedza pārvadāt šos viedtālruņus. No vairākiem miljoniem bīstamo telefonu toties izdevās iegūt 157 tonnas zelta, sudraba, kobalta, vara un citu metālu, izņemti ekrāna moduļi, atmiņas kartes, kameras moduļi un citas detaļas, kuras pārdotas atsevišķi vai otrreiz pārstrādātas. Cenšoties samazināt atkritumu daudzumu, "Samsung" no neizmantotajām "Note 7" detaļām saražoja 400 000 viedtālruņu "Galaxy Note FE".