Rīgā valdošie neatnāk uz pl.22 vakarā opozīcijas sasauktu ārkārtas sēdi
foto: LETA
Rīgas domes koalīcijai neierodoties uz ārkārtas komitejas sēdi, tā nenotiek.
Politika

Rīgā valdošie neatnāk uz pl.22 vakarā opozīcijas sasauktu ārkārtas sēdi

Kasjauns.lv / LETA

Koalīcijas deputātiem neierodoties uz Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas ārkārtas sēdi, tā šovakar nenotika.

Rīgā valdošie neatnāk uz pl.22 vakarā opozīcijas s...

Uz plkst.22 sasaukto sēdi bija ieradušies astoņi opozīcijas deputāti. Vienīgais atnākušais koalīcijas pārstāvis bija komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (S), kura pienākums ir sasaukt komitejas sēdes.

Komitejas priekšsēdētājs pastāstīja, ka kvoruma nav, tāpēc vai nu var pagaidīt desmit minūtes vai sēdi atlikt. Paejot desmit minūtēm, Baraņiks klātesošajiem norādīja, ka kvoruma vēl arvien nav, tāpēc viņš izsludina pārtraukumu uz nenoteiktu laiku.

Uz opozīcijas deputātu jautājumu, kas ir "nenoteikts laiks", Baraņņiks atbildēja, ka tas ir nenoteikts laiks un aizgāja.

Ja ārkārtas sēde nenotiek, jo nav kvoruma, tā atkal jāsasauc septiņu dienu laikā.

LETA jau ziņoja, ka pēc opozīcijas deputātu aicinājuma Baraņņiks plkst.22 sasauca ārkārtas sēdi, lai uzklausītu ziņojumu par teju 8,7 miljonu eiro vērtu projektu viedo autostāvvietu sistēmas izveidei.

Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien atbalstīja Rīgas pašvaldības aģentūras "Rīgas gaisma" dalību minētajā projektā.

"Rīgas gaismas" vadītājs Jānis Drulle sēdē skaidroja, ka Rīgas pilsētas centrā nozīmīga problēma ir satiksmes sastrēgumi un to radītais gaisa piesārņojums. Viens no būtiskiem sastrēgumu radītājiem ir autostāvvietu meklēšana. Autostāvvietu meklēšana rada mobilu automašīnu rindu, kura meklē stāvvietas, bet tajā pašā laikā atrodas kopējā satiksmes plūsmā.

Projekts paredz ieviest viedo autostāvvietu sistēmu Rīgas pilsētas centrā, kas ļaus gan autovadītājiem mobilajā aplikācijā atrast tuvāko brīvo stāvvietu, gan veikt satiksmes plūsmas uzskaiti un CO2 piesārņojuma uzskaiti, kas būs pamats turpmākiem lēmumiem satiksmes organizācijas uzlabošanā, norāda pašvaldībā. Lai palielinātu uzticamību mobilajai aplikācijai, plānots radīt pašapmācošu sistēmu, kas, izmantojot uzkrātos datus, analizētu automašīnu aprites koeficientu, un informētu autovadītājus par iespējamību, cik ilgi konkrētā autostāvvietu zonā saglabāsies brīvas vietas.

Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais finansējuma saņēmējs ir "Rīgas satiksme". Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība "Baltijas vides forums", SIA "Citintelly", Tallinas Tehnoloģiju universitāte un "Rīgas gaisma".

Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas "LIFE" līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.

"Rīgas gaismai" projektā paredzēto aktivitāšu veikšanai nepieciešami 67 470 eiro.

Rīgas domes "Vienotības" frakcijas priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis pauda neizpratni, kāpēc sēdē nepiedalās “Rīgas satiksmes” pārstāvji, ja tā ir projekta realizētāja. Viņš jautāja, vai aplikācija būs bezmaksas un cik lielas būs tās uzturēšanas izmaksas gadā.

Drulle atbildēja, ka, viņaprāt, aplikācija būs bezmaksas, bet tā kā nav projekta realizētājs, tad nevar droši atbildēt. Tāpat viņš norādīja, ka nevar atbildēt par aplikācijas uzturēšanas izmaksām.

Ķirsis aicināja jautājuma izskatīšanu atlikt un nākamajā sēdē aicināt par to ziņot "Rīgas satiksmes" pārstāvi. Drulle norādīja, ka "Rīgas gaismai" līdz 7.septembrim nepieciešams apliecinājums, ka komiteja atbalsta tās dalību projektā.

Opozīcijas deputātiem balsojumā atturoties, "Rīgas gaismas" dalība projekta tika atbalstīta.