Piecos mēnešos uz valsts galvenajiem autoceļiem salabotas bedres jau 90 000 kvadrātmetru apmērā
Visā Latvijā uz A klases valsts autoceļiem šogad piecos mēnešos bedru remonts veikts 90 000 kvadrātmetru apmērā par kopumā 1,94 miljoniem eiro, pavēstīja AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pārstāvis Miks Lūsis.
Uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem asfaltētajiem autoceļiem bedru aizpildīšanas darbi veikti ar karsto asfaltbetonu, ar šķembām un bitumena emulsiju, kā arī ar auksto asfaltu.
"Ja asfalta seguma stāvokļa dēļ nebūtu nepieciešams veikt bedru remontu, bet šie līdzekļi tiktu novirzīti jauna asfalta uzklāšanai kādam ceļa posmam, tad orientējoši būtu iespējams uzklāt sešu centimetru biezu asfaltu 194 000 kvadrātmetru platībā, kas sešus metrus platam vietējam autoceļam būtu aptuveni 32 kilometri asfalta virskārtas vai trīs kilometri ceļa rekonstrukcijas," skaidroja Lūsis.
LAU Ražošanas departamenta Uzturēšanas daļas vadītājs Vilnis Vigulis uzsvēra, ka kopumā ik gadu bedru remonta nepieciešamība samazinās, jo asfaltētie ceļi tiek intensīvi remontēti, sevišķi jau galvenie un reģionālie. Valsts autoceļu ar asfaltbetona seguma bedru aizpildīšanas masveida darbus LAU ik gadu sāk, kolīdz iestājas stabili emulsijas-šķembu tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi. Šī tehnoloģija, salīdzinot ar karstā asfalta tehnoloģiju, ir lētāka un uz nokalpojušiem autoceļu posmiem ekonomiski pamatotāka.
Savukārt pietiekami labā stāvoklī esošos autoceļu posmos, kuros ir atsevišķas bedres, tās aizpilda ar karsto asfaltu. Bedru aizpildīšana ir roku darbs. "Faktiski mūsu darbinieki šajā laikā, aizpildot bedres, ar kājām izstaigā visus autoceļus. Kopumā aizpildāmo bedru apmērs samazinās, tiesa, palielinās attālumi, kuri brigādēm jāaizbrauc, lai strādātu uz ceļiem, līdz ar to darba ražīgums būtiski nepalielinās." piebilda Vigulis.
Viņš atgādināja, ka ziemas periodā, kad meteoroloģiskie laika apstākļi nepieļauj pielietot citas bedru aizpildīšanas tehnoloģijas, autoceļu remontus veic ar aukstā asfalta metodi, kas Latvijā un citās valstīs tiek izmantota jau ilgāku laiku. Šajā laikā uz asfalta ceļiem tiek remontētas tikai tās bedres, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem tiek uzskatītas par satiksmei bīstamām, proti, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par 50 milimetriem.
Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres jāsalabo 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā, bet uz uz D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.