Okeānā atrastās lidmašīnas atlūzas pieder "Air France", iepriekš bijis brīdinājums par spridzekli
Sabiedrība

Okeānā atrastās lidmašīnas atlūzas pieder "Air France", iepriekš bijis brīdinājums par spridzekli

Jauns.lv

Brazīlijas aizsardzības ministrs apstiprinājis, ka vakar okeānā apmēram 1000 kilometru attālumā no Brazīlijas krastiem atrastie priekšmeti pieder pazudušajai "Air France" lidmašīnai.

Okeānā atrastās lidmašīnas atlūzas pieder "Air Fra...

Šāda tipa „Air France” lidmašīna svētdienas vakarā pacēlās no Riodežaneiro lidostas ar 228 pasažieriem uz klāja un ceļā uz Parīzi pazuda virs Atlantijas okeāna... 

Brazīlijas aizsardzības ministrs Nelsons Žobims apstiprinājis informāciju, ka okeānā atrastie priekšmeti pieder "Air France" lidmašīnai. "Nav šaubu, ka tie pieder pazudušajam lainerim," teica ministrs.

Apmēram 1000 kilometru attālumā no Brazīlijas vietējie glābēji bija uzgājuši eļļas plankumus, metāla atlūzu fragmentus, lidmašīnas krēslu, kas varētu liecināt par iespējamo lainera avārijas vietu.

Interesanti, ka neilgi pirms šīs lidmašīnas pazušanas Riodežaneiro lidostā saistībā ar citu laineri jau notika incidents. 27. maijā kāda anonīma persona pa telefonu piezvanīja uz lidostu un informēja, ka "Air France" lidmašīnā, kurai bija paredzēts lidot uz Parīzi, ievietota bumba. Reiss uz pusotru stundu aizkavējās, taču nekas sprādzienbīstams netika atrasts. 

Nirējiem būs grūti atrast avarējušās lidmašīnas melnās kastes, lai noskaidrotu katastrofas iemeslus, jo visi dati un pilotu balss ieraksti varētu atrasties okeānā 2000 līdz 3000 metru dziļumā.

Brazīlijas prezidents Luiss Inasiu Lula da Silva: „Valsts, kas var atrast naftu 6000 metrus zem ūdens, var atrast arī lidmašīnu 2000 metru dziļumā.”

Britu mediji ziņoja, ka kāda māte zvanījusi uz skolas vecuma zēna, kurš atradies "Air France" lidmašīnā, mobilo tālruni. Atskanējis signāls, taču dēls nav atbildējis. Šis fakts vēl deva pamatu cerībām, ka "Air France" gaisa kuģis nav nogrimis Atlantijas okeāna dzelmē, bet, iespējams, vēl atradās virs ūdens vai pat uz sauszemes.  Tagad šīs cerības ir pagaisušas.

Kļuvis zināms, ka liktenīgajā reisā lidoja vadošie Francijas riepu firmas "Michelin" menedžeri, kā arī vācu tērraudliešanas firmas "ThyssenKrupp" pārstāvji. Lidmašīnā bija arī labākie Parīzes tirdzniecības tīklu darbinieki, kuri par labu darbu bija saņēmuši ceļazīmes uz Brazīliju.

Pazudušajā lidmašīnā atradies arī viens Igaunijas pilsonis. Pēc „Air France” sniegtās precizētās informācijas starp pasažieriem 61 bija Francijas, 58 Brazīlijas, 26 Vācijas, deviņi Itālijas, deviņi Ķīnas, seši Šveices, pieci Libānas, pieci Lielbritānijas, četri Ungārijas, trīs Īrijas, trīs Norvēģijas, trīs Slovākijas, divi ASV, divi Marokas, divi Polijas, pa vienam Argentīnas, Austrijas, Beļģijas, Dānijas, Dienvidāfrikas Republikas, Filipīnu, Gambijas, Horvātijas, Igaunijas, Īslandes, Kanādas, Krievijas, Nīderlandes, Rumānijas, Turcijas un Zviedrijas pilsonim. Visi 12 apkalpes locekļi - trīs piloti un deviņas stjuartes - bija Francijas pilsoņi.

Jau ziņots, ka virs Atlantijas okeāna no radara ekrāniem pirmdien pazudusi „Air France” pasažieru lidmašīna ar 228 cilvēkiem.Lidmašīna bija ceļā no Brazīlijas pilsētas Riodežaneiro uz Parīzi.

Svētdienas vakarā neilgi pēc izlidošanas no Riodežaneiro lidostas lidmašīna pazudusi no radaru ekrāniem un nav nolaidusies galamērķī noteiktajā laikā — pulksten 11.10.

Lidmašīnā bija 216 pasažieri un 12 apkalpes locekļi. Starp pasažieriem bija 126 vīrieši, 82 sievietes, septiņi bērni un viens zīdainis.

"Air France" preses sekretārs Fransuā Bruss paziņojis, ka pēdējā ziņojumā pilots ir teicis, ka lidaparāts ieiet spēcīgā turbulences zonā. Pēc tam lidmašīnas elektrotīklā noticis īssavienojums un sakari ar to pārtrūkuši. Tiek pieļauts, ka lidmašīnai varēja iespert zibens.

Kā teikts "Air France" paziņojumā, lidmašīna bija ekspluatācijā no 2005. gada. Pēdējā pārbaude veikta šā gada 16. aprīlī.  

kasjauns.lv