„Degošie rati” brauc uz Latviju!
Cilvēki izklaidējas dažādi... Vienam patīk medības, citam – sports. Bet Lietuvas autosporta kluba “Degantys Ratai” dalībnieki būvē neparastus transporta līdzekļus. Šis ir stāsts par vienīgo Baltijas dregsteri ar lidmašīnas turboreaktīvo dzinēju, kuru darbībā varēsim vērot jau 13. jūnijā Jekabpils lidlaukā.
Tehnologijas, kas paredzētas lidmašīnām ir izmantotas arī virsbūves izveidošanā – bolīda korpuss ir apšūts ar titāna un alumīnija paneļiem, no titāna arī vadītāja galvas aizsegs, bet korpusa priekšējā daļā ir izmantota stiklašķiedra.
Priekšējie rati tika atstāti oriģinālie, bet aizmugurei tika iepirkti magnēzija diski no formulas “Estonia” (uzstādīt tos izdevās, pateicoties paštaisītām starplikām) ar slikiem. Salons (ja šo šauro pilota atrašanās vietu tā var nosaukt) sastāv no ogļšķiedras sporta krēsla ar “Crow enterprises” drošības jostām, paštaisīta instrumentu paneļa, pedāļu un dzinēja vadības. Un, protams, ir arī uguns dzēšanas sistēma, jo, spēlējoties ar spēkiem, kas slēpjās iekš ugunsšaujoša zvēra, jābūt gatavam uz visu.
Jautāsiet – ok, par tehniku skaidrs, bet uz ko tad īsti šīs brīnumainais hibrīds no lidmašīnas un auto ir spējīgs, izņemot aiz starta līnijas neveiksmīgi izvietota reklāmas plakāta sadedzināšanu vienā no pasākumiem? Pirms gada labākais nomērītais laiks 402 metros – 16 sekundes, bet jāpiebilst, ka tehnisko specifikāciju dēļ sākt paātrināties pilotam izdodas tikai tad, kad puse no distances ir jau nobraukta, tātad pēdējo 200 metru ātrums ir vienkārši prātam neaptverams.
Šī iemesla dēļ Andrius plāno kādreiz izmēģināt, uz ko dregsters būs spējīgs garākā distancē par tradicionālo ceturtdaļjūdzi. Bet vai Aivaras Štikelis, kas drosmīgi pilotē šo lidmašīnu bez spārniem, varēs uzlabot savu labāko rezultātu arī ārpus Lietuvas? To mēs redzēsim 13. jūnijā Jēkapbils lidlaukā, kur plāno ierasties arī trakie lietuvieši. Gaidīsim arī Jūs!
Teksts un foto: Deniss Podnebess