„Latvijas Pastu” sodīs par negodīgu komercpraksi
Sabiedrība

„Latvijas Pastu” sodīs par negodīgu komercpraksi

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs noteicis Latvijas Pastam 2000 latu sodu par negodīgu komercpraksi pērnā gada oktobrī un novembrī, sūtot patērētājiem reklāmas materiālus.

„Latvijas Pastu” sodīs par negodīgu komercpraksi...

­

Latvijas Pasts patērētājiem nosūtījis reklāmas materiālus, kuros iekļauti jau iepriekš sagatavoti rēķini par attiecīgu preses izdevumu abonēšanu.
Latvijas Pasts patērētājiem nosūtījis reklāmas materiālus, kuros iekļauti jau iepriekš sagatavoti rēķini par attiecīgu preses izdevumu abonēšanu.

Latvijas Pasts 2009.gada oktobrī un novembrī patērētājiem nosūtījis reklāmas materiālus, kuros iekļauti jau iepriekš sagatavoti rēķini par attiecīgu preses izdevumu abonēšanu.

Rēķins attiecināts uz konkrētu patērētāju, bet, ņemot vērā tā kopējo noformējumu, rēķins ir elektroniski sagatavots tipveida dokuments. Rēķinā norādīts patērētāja vārds, uzvārds, adrese, rēķina abonementa numurs, rēķina izrakstīšanas datums un numurs, kā arī tajā ietverts noteikts abonētā preses izdevuma nosaukums un abonēšanas periods.

Rēķinā patērētājam sniegta informācija, kurā lūgts samaksāt šo rēķinu līdz noteiktam datumam, un maksājot kā maksājuma mērķis obligāti norādāms rēķins un abonementa numurs. Tāpat rēķinā tālāk tekstā jau salīdzinoši mazākiem burtiem tikusi sniegta papildu informācija par minētā rēķina apmaksāšanu un preses izdevumu abonēšanu, cita starpā norādot arī: "Ja tomēr esat izlēmuši abonēt citus izdevumus vai vēlaties citu abonēšanas periodu, rēķinu lapas otrajā pusē apmaksāt nav nepieciešams".

Izvērtējot Latvijas Pasta rīcību, PTAC secinājis, ka uzņēmums, patērētājam nosūtot reklāmas materiālu ar attiecīgā satura rēķinu, ir negatīvi ietekmējis patērētāja ekonomisko rīcību, jo ir radījis maldinošu priekšstatu par to, ka viņš konkrēto reklamēto pakalpojumu - preses izdevumu abonēšanas pakalpojumu - ir pasūtījis, kas neatbilst patiesībai.

PTAC norāda, ka iepriekšminēto nenovērš arī fakts, ka rēķins ir nosūtīts vienlaikus ar preses izdevuma abonēšanas katalogu, kā arī reklāmas materiālā sniegtā papildu informācija par rēķina apmaksas un preses abonēšanas kārtību.