Sabiedrība
2010. gada 30. jūnijs, 15:34

"airBaltic" cels prasību tiesā pret lidostu "Rīga"

Jauns.lv

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" ir pamats uzskatīt, ka šogad starptautiskā lidosta "Rīga" iekasējusi pazeminātu maksu par pakalpojumiem no "Ryanair", savukārt no "airBaltic" iekasējusi paaugstinātu maksu, līdz ar to tā vērsusies Konkurences padomē un tiesā pret lidostu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

"airBaltic" uzsver, ka "Ryanair" attiecīgi tad nav maksājis saskaņā ar apstiprinātajiem Ministru kabineta tarifiem.

"airBaltic" ceļ prasību tiesā 5,9 miljonu latu apmērā pret starptautisko lidostu "Rīga", lai kompensētu kompānijai radītos zaudējumus, kas veidojušies nevienlīdzīgi paaugstināto maksu dēļ. Prasība varētu tikt iesniegta šonedēļ.

Vanags skaidro, ka kompānijas juristi pret lidostu cels prasību Rīgas apgabaltiesā.

Satiksmes ministrija un lidosta "Rīga" savus komentārus sola sniegt drīzumā.

Jau ziņots, ka 2009.gada 1.novembrī starptautiskajā lidostā "Rīga" stājās spēkā jauni tarifi, kas atcēla līdz tam piemērotās apjoma atlaides aviokompānijām.

"airBaltic" norāda, ka starptautiskā lidosta "Rīga" arī divas reizes paaugstinājusi zemes apkalpošanas maksu "airBaltic", vienlaikus to piedāvājot pazemināt citām aviokompānijām.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks skaidro: "Tika atcelti vecie tarifi, un tad sākās problēmas. Mums ir pamats domāt, ka 2010.gadā starptautiskajā lidostā "Rīga" bijuši būtiski konkurences izkropļojumi un diskriminējoša attieksme pret aviokompānijām. Uzskatām, ka lidosta ļaunprātīgi izmantojusi savu monopolstāvokli, no "Ryanair" iekasējot nemainīgu un zemāku maksu, savukārt "airBaltic" maksā pilnu un augstāku maksu par visiem saņemtajiem pakalpojumiem."

Par šo diskriminējošo situāciju "airBaltic" esot bijušas neskaitāmas sarunas gan ar satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču nav izdevies atrast risinājumu.

"airBaltic" tagad vērsies Konkurences padomē un tiesā, lai šie konkurences kropļojumi tiktu laboti.

"Mēs negrasāmies nākamajā gadā uz savu pasažieru rēķina segt 90% no starptautiskās lidostas "Rīga" izmaksām," uzsver Fliks.

"airBaltic" lūgs Konkurences padomei izvērtēt starptautiskās lidostas "Rīga" ļaunprātīgu monopolstāvokļa izmantošanu, iekasējot dažādas maksas no aviokompānijām un diskriminējot vietējo aviopārvadātāju.

Aviokompānijai ir pamats uzskatīt, ka "airBaltic" par starptautiskās lidostas "Rīga" pakalpojumiem maksā divkārt augstāku maksu nekā "Ryanair". "airBaltic" ir informācija, ka "Ryanair" kopš pērnā gada novembra nav maksājusi arī par Latvijas gaisa satiksmes pakalpojumiem.

Kā ziņots, "airBaltic" ir paziņojusi par provizorisko 2009.gada peļņu 14 miljonu latu (20 miljonu eiro) apmērā un apgrozījumu 206 miljoniem latu, kā arī pērn sasniegusi pasažieru pieaugumu par 6% - līdz 2,75 miljoniem pasažieru.

"airBaltic" vasaras sezonā piedāvās vairāk nekā 100 lidojumu maršrutus Eiropā, Skandināvijā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. 80 galamērķi sasniedzami no "airBaltic" bāzes Rīgā.

LETA