Ar vilcienu uz Eiropu varēs aizbraukt pēc pieciem gadiem
No Krievijas caur Rīgu uz Eiropu ar vilcienu varētu aizbraukt pēc apmēram pieciem gadiem. Krievi ir gatavi mūs iesaistīt šajos virzienos, piemēram, no Pēterburgas uz Berlīni būs jāšķērso Rēzekne.
"Pasažieru satiksmē nākotne šķiet diezgan pozitīva. Man mēdz prasīt - kad būs vilciens uz Bolderāju, kad palaidīsiet vilcienu uz Berlīni? Jāsaprot - LDz kā izpildītāji tehniski ir gatavi to darīt, bet tad, kad pasūtītājs par to samaksās," intervijā laikrakstā "Latvijas Avīze" atzinis Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" priekšsēdētājs Uģis Magonis.
"Berlīnes virzienā droši vien cilvēki gribētu braukt ar labu servisu un par zemu cenu - arī tur pašlaik biznesa nav. Turklāt pie robežas jāmaina riteņu pāri, ņemot vērā sliežu ceļu nesalāgotību," atzina Magonis.
Viņš norādīja, ka pozitīvi ir tas, ka Krievija vēlas attīstīt dzelzceļa satiksmi ar Eiropu.
"Jau notikuši reisi no Maskavas uz Nicu - divās dienās var aizbraukt līdz Francijas dienvidiem. Krievi ir gatavi mūs iesaistīt šajos virzienos, piemēram, no Pēterburgas uz Berlīni būs jāšķērso Rēzekne. Nopietni izskata jautājumu par kursēšanu no Maskavas un Pēterburgas līdz Tallinai un Rīgai un tad tālāk uz Eiropu, Varšavu, Berlīni. Tehnoloģiski risina, ka riteņu pāru platums, pārejot no viena sliežu platuma uz otru, izmainās automātiski. Projekts ir pietiekami dārgs, krievu puse plāno, kā savilkt līdzekļus kopā ar izdevumiem, bet, visam sekmējoties, pēc pieciem gadiem šis ceļš uz Eiropu būs vaļā," prognozēja Magonis.