Kontrole 3 reizes izsēdina meiteni ar salūzušu riteni un mēģina sodīt
Pagājušās nedēļas nogalē nepatīkamu pārdzīvojumu nācies piedzīvot kādai 14 gadus vecai rīdziniecei, kuru pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" kontrolieri trīs reizes izsēdinājuši no sabiedriskā transporta, aizliedzot pārvest salūzušu divriteni.
Turklāt divas reizes par noteikumu pārkāpumu pusaudzei pieprasīja samaksāt sodu 50 latu apmērā, novērojis Rīgas domes deputāts Jānis Vahers (V).
Meitenei velosipēds salūzis tālu no mājām, un ar to vairs nevarēja braukt, turklāt pašas meitenes spēkos nebija velosipēdu salabot, tāpēc viņa mēģinājusi to nogādāt mājup ar sabiedrisko transportu. "Es sekoju notiekošajam no Satiksmes vadības centra. Pa šo laiku viņu trīs reizes izsvieda no sabiedriskā transporta un divas reizes no viņas mēģināja izspiest naudu, pieprasot samaksāt sodu," otrdien Satiksmes un transporta lietu komitejā stāstīja Vahers.
"Sazinājos ar "Rīgas satiksmes" dispečeri, mēģināju visam sekot un kaut ko sarunāt, jo man tas idiotisms likās pāri visām normām. Formāli kontrolieri rīkojās pareizi, bet cilvēciskuma tajos noteikumos nav nekāda," sašutumu neslēpa domnieks.
Vahera kolēģi, bloka "Vienotība" Rīgas domes deputāti, uzskata, ka šobrīd spēkā esošie noteikumi, kas paredz, ka sabiedriskajā transportā divriteni iespējams pārvest tikai ievīstītu polietilēna maisā, neliecina, ka Rīga ir draudzīga riteņbraucējiem, tādēļ deputāti ir vērsušies Satiksmes un transporta lietu komitejā ar aicinājumu pārskatīt noteikumus.
"Riteņbraucēju skaits Rīgā turpina pieaugt, un pilsētas vadībai ne tikai jādomā par veloceliņu attīstību un velobraucēju drošību, bet arī jārūpējas par velobraucējiem, kas nav aprēķinājuši savus spēkus, izvēloties maršrutu," uzsvēra opozīcijas deputāti. Domnieki aicināja "Rīgas satiksmei" izvērtēt iespēju aprīkot sabiedriskos transportlīdzekļus ar ierīcēm, kas ļautu pārvadāt divriteņus.
Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" saistošajos noteikumos precizēja kārtību, kādā pilsētas sabiedriskajā transportā iespējams pārvadāt velosipēdus, nosakot, ka tiem jābūt iepakotiem polietilēnā.
Domes deputāts Juris Viņķelis (V) uzsvēra, ka velosipēdu lietotāju skaits pilsētā strauji aug un daļai no tiem mainīgos laikapstākļos vai tehnisku iemeslu dēļ nereti rodas nepieciešamība turpināt ceļu ar sabiedrisko transportu, tāpēc ar šiem noteikumiem "liela sabiedrības daļa tiek diskriminēta", uzskata Viņķelis.
Savukārt deputāte Irina Vinnika (SC) otrdien Satiksmes un transporta lietu komitejā pauda pretēju viedokli: "Es braucu autobusos katru dienu. Ja viena māmiņa ar bērnu ratiem iebrauc autobusā, jau tā ir grūti izvietoties. Nav autobusos vietas, kur likt divriteņus! Manuprāt, nevajag to argumentēt ar veselīgu dzīvesveidu. Veselīgs dzīvesveids ir nevis braukt ar velosipēdu autobusā, bet braukt ar velosipēdu. Precedenti, protams, notiek, bet viena precedenta dēļ mainīt visus noteikumus un autobusu konstrukcijas?" iebilda Vinnika. Ja viņas bērns nonāktu Vahera aprakstītajā situācijā, viņa izsauktu taksometru, teica deputāte.
Satiksmes un transporta komitejas loceklis Raimonds Timma (LPP/LC) piekrita, ka pārvadāt velosipēdus sabiedriskajā transportā ir sarežģīti, taču viņš ierosināja izvērtēt citu valstu pieredzi. "Spānijā un Skandināvijā ir vienkāršs risinājums - autobusiem un trolejbusiem priekšā ir paredzēts bagāžnieks, kur novietot vismaz vienu velosipēdu. Tas atrisinātu punktu, ka Rīgas sabiedriskajā transportā nav vietas, kur novietot velosipēdu," norādīja domnieks.
Kasjauns.lv/LETA/Foto: Agnese Gulbe/LETA