Veselības mācības kā atsevišķa priekšmeta ieviešana skolās varētu prasīt gadu līdz divus
Veselības mācības kā atsevišķa priekšmeta ieviešana skolās būs laikietilpīgs process un varētu prasīt vismaz vienu līdz divus gadus, ceturtdien žurnālistiem atzina Veselības ministrijas Sabiedrības veselības departamenta direktore Inga Šmate.
Jautājums par veselības mācības nepieciešamību aktualizēts ceturtdien publicētajā pētījumā par Latvijas iedzīvotāju seksuālo un reproduktīvo veselību, kurā secināts, ka šos jautājumus vidusskolā apgūst vien 18% jauniešu, bet profesionāli tehniskajās skolās veselības mācības vispār nav. Vienlaikus liela daļa jauniešu izmanto nedrošu kontracepciju, saglabājas augsts seksuāli transmisīvo slimību un neplānotas grūtniecības risks.
Šmate norādīja, ka līdz šim par jaunās valdības deklarācijā iekļauto apņemšanos ‒ atjaunot veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu ‒ notikušas sarunas abu ministriju departamentu līmenī un drīzumā, pēc budžeta pieņemšanas, varētu sekot arī nākamais solis ‒ ministru līmeņa sarunas.
"Bet ir jāsaprot, ka šis nav vienas dienas jautājums ‒ ir jāsagatavo attiecīgi skolotāji un arī jāizstrādā modernāki mācību materiāli," paskaidroja Veselības ministrijas pārstāve.
Cerību, ka jaunās valdības apņemšanās beidzot tiks pildīta, pauda arī biedrības "Papardes zieds" vadītāja Iveta Ķelle, kuras vadītās organizācijas uzmanības centrā ir jauniešu seksuālā un reproduktīvā veselība un izglītošana un kas par veselības mācības atjaunošanas nepieciešamību runā jau vairāk nekā desmit gadu.
Ķelle pauda gandarījumu, ka pēdējā Demogrāfijas lietu padomes sēdē arī premjers Valdis Dombrovskis atzinis, ka fizikas zināšanas varbūt visiem dzīvē nenoderēs, bet zināšanas par veselību vajadzīgas ikvienam. "Ļoti ceru, ka šoreiz tas nepaliks tikai rekomendāciju līmenī," viņa piebilda.
Jau vēstīts, ka jaunās valdības deklarācijā pausta apņemšanās atjaunot skolās veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu.
Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis gan pieļāvis, ka daudz efektīvāk būtu veselības mācības saturu nozīmīgā apmērā iekļaut sociālo zinību programmā.
BNS